Start / Kunskap / Marknadsinsikter / Varumärkeskunskaperna behöver öka
Logga in | Kräver inloggning
De flesta säger sig veta att ett starkt varumärke är viktigt för tillväxt och lönsamhet. Ändå vet få hur man bygger och vårdare varumärken. En ny rapport från Financial Times och IPA visar att över hälften av företagsledarna själva tycker att deras kunskaper är medelmåttiga eller dåliga.
Och bara 20 procent av marknadsförarna tycker att starka varumärken är ”mycket viktiga” för ökad lönsamhet.
Men det finns tydliga bevis på hur ett tydlig varumärkesfokus bidrar till ökad lönsamhet.
Artikeln är låst - för att fortsätta:
Bli medlemFördelarna med medlemskap
- Vi är ert stöd för en ansvarsfull marknadsföring som ger effekt.
- Vi tillhandahåller oberoende och trovärdig kunskap för hela marknadsavdelningen.
- Ett medlemskap hos Sveriges Annonsörer är inte personligt utan gäller hela företaget.
- Tillgång till kunskap, nätverk, rådgivning och framtidens marknadsföring.
Medlemsansökan
Logga in
Externa länkar
- Ej tillgängligt utan inloggning