Vi lanserar ett nytt modernt och uppdaterat produktionsavtal för reklamfilm, informationsfilm eller annan kommunikationsfilm. Avtalet är framtaget av Sveriges Annonsörer och Film & TV-Producenterna. 

Det som förut var två olika avtal, ett för totalt rättighetsförvärv och ett för begränsat rättighetsförvärv har nu slagits samman till ett och samma avtal där man i själva avtalet väljer omfattningen av rättighetsförvärvet. Avtalet finns i en pdf-version och i en word-version.  

Avtalet innehåller förhandlade avtalsvillkor som såväl Sveriges Annonsörer som Film & TV-Producenterna står bakom och därmed förordar genom detta avtal. Det står självklart avtalsparterna fritt att genom den ändringsbara word-versionen anpassa avtalet till den specifika avtalssituationen om det finns ett behov av detta.  

Vår förhoppning är att det nya avtalet blir en bra hjälp för er som ska förhandla om nya reklamfilmer, informationsfilmer eller andra kommunikationsfilmer. 

Relaterade artiklar

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

Enligt rapporten Hur varumärken växer i Sverige framkommer det dock att även om 7 av 10 chefer instämmer i att varumärkesbyggande bidrar till ökad marknadsandel, arbetar endast hälften av svenska företag aktivt med…

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Pitchstandard – Hur man upphandlar en kommunikationsbyrå

Att upphandla en kommunikationsbyrå är inte som vilken upphandling som helst. Det handlar inte om kopieringsapparater eller kabeldragning, det handlar om relationer. Därför har Sveriges Kommunikationsbyråer, Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer och CommToAct gemensamt…

Pitchstandard – Hur man upphandlar en mediebyrå

Att upphandla en Mediebyrå är inte som vilken upphandling som helst. Det handlar inte om kopieringsapparater eller kabeldragning, det handlar om relationer. Därför har Sveriges Kommunikatörer, Sveriges Annonsörer, Sveriges mediebyråer och CommToAct tagit…
Fler artiklar