Tillsammans med KOMM släpper vi nya verktyg för att förbättra samarbetet mellan annonsör och byrå.

Det nya branschavtalet – ”Branschrekommendationer & Allmänna villkor” – är paketerat tillsammans med en medföljande offertmall, så det blir enkelt och klart för våra medlemmar att använda. Detta är ytterligare ett steg i att professionalisera vår bransch, undvika tvister och underlätta samarbete

Ladda också ner

Uppdaterade Huvudrekommendationer för upphandling kommunikationsbyrå (oavsett disciplin).

Hör representanter från KOMM och Sveriges Annonsörer presentera och prata om de nya rekommendationerna:

Relaterade artiklar

Affärsdrivande marknadsföring med content marketing

Konsumenter säger att miljö och hållbarhet är viktigt när de väljer produkter och varumärken. Samtidigt ser vi ett stort gap mellan vad folk säger och vad de gör i dessa frågor. Gapet kommer…

Hållbarhet som säljer och ger effekt

Konsumenter säger att miljö och hållbarhet är viktigt när de väljer produkter och varumärken. Samtidigt ser vi ett stort gap mellan vad folk säger och vad de gör i dessa frågor. Gapet kommer…

Marknadsföring i lågkonjunktur – så här gör du!

Hur förbereder sig ditt företag på en kommande lågkonjunktur? Vi känner alla av dagens utmaningar, men långt ifrån alla vet hur de ska agera. Hör Erik Modig mer om hur du hanterar din…

Hur ska man tänka när man vill använda miljöpåståenden i sin marknadsföring?

Konsumentombudsmannen (KO) inledde 2019 ett tillsynsärende mot Arla mot bakgrund av att man menade att Arlas användning av begreppet ”Netto noll klimatavtryck” på visst sätt på Arlas mjölkförpackningar gett intryck av att produkten…
Fler artiklar