Sveriges Annonsörer podd

Vissa annonsörer lyckas bättre än andra med sin marknadskommunikation. De uppmärksammas, gillas och växer mer. En närmare titt på deras sätt att jobba visar flera gemensamma nämnare. En studie av tre års vinnare av 100-wattaren har sammanfattat dessa i rapporten ”Kommunikation som ger effekt” – en guidning för den som vill hitta rätt väg till bra effekt av sina marknadsinvesteringar. I detta avsnitt av ”Vi hörs!” får vi konkreta tips om vad som fungerar bäst. Vi har även med oss Niklas Bondesson som är doktor i marknadsföring på Stockholms universitet och rådgivare på NoA Consulting. 


Relaterade artiklar

Effektplaneringsguiden – hjälpmedel för högre effekt

Syftet med den Effektplaneringsguiden är att samla en del av den klokskap, empiri och de erfarenheter som har utvecklats under årens lopp, så att det finns ett antal konkreta och tydliga råd samlade…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

Enligt rapporten Hur varumärken växer i Sverige framkommer det dock att även om 7 av 10 chefer instämmer i att varumärkesbyggande bidrar till ökad marknadsandel, arbetar endast hälften av svenska företag aktivt med…

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Digital spårning i praktiken – vad du som ansvarig måste veta

I detta webinar går Cecilia Arneving Juhlin igenom hur digital spårning går till i praktiken så att du förstår hur data flödar mellan ditt företags webbplats och en tredje part som till exempel…
Fler artiklar