Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Description:

Following the launch of the ‘Action Guide for Media to Reduce Greenhouse Gas Emissions’, launched at Cannes, GARM/ANZ/ISBA & the 4As will be hosting an industry-wide webinar in September to increase awareness of present-day solutions to reducing the media industry’s climate impact.

Webinar for Advertisers, led by GARM, ISBA, AA/ANZ and the 4As

By way of reminder, the 10 actions listed in the guide are: 

Sustainable Supplier Selection & Infrastructure: 

  • Build a sustainability assured media partner list 
  • Streamline your media value chain & technology 

Optimize Assets for Media Decarbonization: 

  • Drive Asset sustainability based on media sufficiency 
  • Compress & consider length of digital creative formulas 
  • Stream content & landing destinations vs. Pre-load 

Sustainable Media Planning & Buying: 

  • Optimize flighting to include off-peak energy periods 
  • Streamline & optimize data usage 
  • Look for sustainability in print 
  • Look for sustainability in outdoor 
  • Consider emissions data in media measurement models 

These actions will be reviewed an expanded on during the webinar. 

About this webinar:

This webinar is for WFA members and members of WFA national advertiser associations only.

*This webinar is exclusive for WFA corporate members, Kantar clients and the client-side members of the national advertiser associations in WFA.

Registering for WFA webinars will require that you login or create an account on the WFA site.

The webinar is one hour including 15 mins for Q&A.

Welcome!

Please note: No recording or slides of this webinar will be shared.

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Nyheter i medlemskapet 2024 – en kompass till ökad effekt!

I detta webinar får du veta allt om medlemskapet i Sveriges Annonsörer och de senaste nyheterna. Vi kommer prata om allt från utbildningar till rådgivning och nätverk.

Nyheter i medlemskapet 2024 – en kompass till ökad effekt!

I detta webinar får du veta allt om medlemskapet i Sveriges Annonsörer och de senaste nyheterna. Vi kommer prata om allt från utbildningar till rådgivning och nätverk.

Ny rapport: ANA Programmatic Study

I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.
Fler event