Den här utbildningen ger dig en juridisk uppdatering och helhetsbild av de rättsregler som marknadsförare och jurister har att ta hänsyn till inom reklam- och marknadsjuridikens område.

Utbildningen vänder sig sig i första hand till dig som jobbar på marknadsavdelningen men även jurister som kommer i kontakt med marknads- och reklamjuridiska frågor.

Agenda Dag 2, fredag 25/3:

  • Tävlingar och reklamlotterier. Fritt fram med reklamlotterier med nya spellagen?
  • Obeställd reklam och annan individuell kommunikation
  • Om marknadsföring och integritet: om cookies och andra liknande tekniker och insamling av uppgifter m.m.
  • Upphovsrätt med fokus på den digitala miljön: licensvillkor och rättigheter till text och bild på Facebook och andra sociala medier
  • Kort om den pågående/kommande upphovsrättsöversynen
  • Ansvarsfrågor för Facebook-sidor och andra sociala plattformar
  • Kort om pågående lagstiftningspaket t ex Digital Services Act (DSA) och Digital Markets Act (DMA)
  • Modellskydd och avbildade personer
  • GDPR och dess påverkan på marknadsrätten och modellskyddet
  • Branschavtal
  • Summering och reflektioner

(med reservation för eventuella ändringar)

Välkommen!

Om utbildningen

Den här utbildningen kommer att ske digitalt via Zoom, (utbildningen kommer inte spelas in).
Efter genomförd utbildning utfärdas ett kursintyg.
Har du några funderingar är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Kostnad

Medlem i Sveriges Annonsörer: ingår i medlemskapet
Kostnad för icke medlemsföretag (endast annonsör/köpare): 8 000 kr exkl moms per person

Föreläsare

Niklas Briselius

Jurist
Sveriges Annonsörer

Ulrika Wendt

Jurist
Sveriges Annonsörer
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Campus Program: Mediestrategi och planering för generalister med Christina Wihlner Lentell

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Att mäta och visa marknadsföringens effekter med Mats Rönne

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Marknadsstrategi med Erik Modig

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: B2B – Inbound och content marknadsföring med Malin Sjöman

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.
Fler event