I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.

Om dagens webinar

ANA – den amerikanska motsvarigheten till Sveriges Annonsörer – har granskat den programmatiska handeln i USA. Resultaten är skrämmande, 64 procent av annonsinvesteringarna försvinner på vägen och endast 36 procent blir visningar på riktiga sajter. Bill Duggan som har genomfört studien kommer gå igenom resultaten och ge er tydliga rekommendationer på hur ni snabbt kan få bort en del av spillet.

Boka upp dig på detta mycket viktiga webinar så att du kan få bättre kontroll på dina digitala investeringar i programmatisk annonsering.

The ANA Programmatic Media Supply Chain Transparency Study

  • Twenty-one marketers and twelve supply chain companies participated in the study.
  • Total ad spend was $123 million with 35.5 billion impressions.
  • Each of the sections in the report provides a “Recommended Playbook” for marketers.
  • These recommendations will lead to the $22 billion opportunity for efficiency gains

Welcome!

Det praktiska

Dagens webinar via Zoom är i samarbete med ANA – Association of National Advertisers (motsvarighet till Sveriges Annonsörer i USA) och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. 

Detta webinar är på engelska.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Du kan ladda ner hela rapporten på ANAs hemsida här

Föreläsare

Bill Duggan

Group Executive Vice President
ANA-Association of National Advertisers

Peter Mackhé

Medieexpert
Sveriges Annonsörer
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event