Agenda Dag 1, fredag 21/4 kl. 09-12
Under dagen går vi bland annat igenom gränsdragningen mellan reklam och yttrandefrihet, juridiken kring influencers, grundläggande marknadsföringsrätt, vad som gäller vid prissänkningar och konsumentrecensioner och vad lagen numera säger om sanktioner.
Vi kommer även att gå igenom konsten att använda sig av miljöpåståenden utan att göra fel.
Anmäl dig till Dag 1 här
Med reservation för eventuella ändringar i agendan.
Agenda Dag 2, fredag 5/5 kl. 09-12
Under vår andra dag pratar vi bland annat om tävlingar och reklamlotterier, marknadsföring och integritet – hur ska man tänka med cookies och hur förhåller man sig till GDPR, vad säger lagen om namn och bild i reklam och vad gäller för obeställd reklam?
Därutöver kommer vi även att gå igenom viktiga regler inom immaterialrätten som marknadsförare behöver ha koll på och mycket annat.
Läs mer och anmäl dig till Dag 2 här
Det praktiska
Den marknadsjuridiska utbildningen sker digitalt via Zoom mellan klockan 09:00-12:00 (spelas inte in).
Har du några funderingar är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Kostnad
Medlem i Sveriges Annonsörer: ingår i medlemskapet
Kostnad för icke medlemsföretag (endast annonsör/köpare): 8 000 kr exkl moms per person
Föreläsare
Cecilia Torelm Tornberg
Ulrika Wendt
Jakob Rönnerbäck
De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.
Eventinformation
- 21 Apr 2023, 09:00 - 12:00
- Online