I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.

Om dagens webinar

Forskningen visar att företag som lyckas bygga starka varumärken skapar värde, både för kunderna och ägarna till företagen. Dessa företag upplever en starkare utveckling av sitt aktievärde och har förmågan att skapa långsiktigt värdeskapande utöver produkternas eget värde. De bygger varumärken.

Enligt rapporten Hur varumärken växer i Sverige framkommer det dock att även om 7 av 10 chefer instämmer i att varumärkesbyggande bidrar till ökad marknadsandel, arbetar endast hälften av svenska företag aktivt med detta. Denna diskrepans mellan insikt och handling kan hämma företagens långsiktiga tillväxt.

I detta webinar kommer du få veta mer om:

  • Vad fokuserar ledare i Sverige och Norden på för att skapa tillväxt?
  • Kort sammanfattning av forskningens huvudfynd om hur företag växer.
  • Tips på hur ledningsgruppen kan övertygas om vikten av varumärkesbyggande.

Välkommen!

Det praktiska

Dag: torsdag 22 maj

Tid: klockan 09:00-10:00

Plats: digitalt webinar via Zoom som är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Osäker om ditt företag är medlemmar i Sveriges Annonsörer? Här hittar du alla medlemsföretag.

Talare: Joakim Vars Nilsen, Managing Director på NSB | Marketing Best Practice. Joakim har ökat försäljningen för varumärken i över 20 år. Mottagare av nationella och internationella utmärkelser tack vare en bevisad förmåga att skapa affärsresultat. Har erfarenhet av att implementera Laws of Growth samt How Brands Grow-kapacitetsbyggande, utveckling av målhierarkier och varumärkeshälsospårning, kommunikations- och medieprinciper, intern hantering av innehålls- och medietjänster samt varumärkesstrategi och insiktsarbete.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Joakim Vars Nilsen

NSB | Marketing Best practice
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…
Fler event