I detta webinar kommer Google berätta om utfasningen av 3P cookies och inträdet av The Digital Markets Act (DMA). Vad det är och vad det betyder för Google specifikt. Du kommer även få veta vad man som köpare behöver göra för att marknadsföringen ska fortsätta fungera så bra som möjligt.

Om dagens webinar

Marknadsföringsbranschen har flera stora förändringar framför sig i år, drivet av både lagstiftning, användarkrav och teknikutveckling.

Dessa förändringar inkluderar lagen om digitala marknader (DMA – Digital Markets Act) och att Chromes stöd för 3P-cookies fasas ut globalt från H2 2024.

I detta webinar kommer Google berätta vad dessa förändringar betyder för dig som köpare av kommunikation och vad du behöver göra för att bygga grunden för hållbar digital marknadsföring.

Här kan du ställa din fråga till Google.

Välkommen!

Det praktiska

Detta webinar är tillsammans med Google och kommer vara på engelska.

Dag: fredag 5 april
Tid: 09:30-10:15
Plats: Google Meet, länk: meet.google.com/hrd-nudo-xso
Detta webinar kommer vara på engelska.

Detta webinar är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer samt inbjudna av Google. Detta webinar kommer inte spelas in.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på i[email protected]

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kantar Morning Sessions: AI – The future is here

Välkommen till Kantar Morning Sessions – en mötesplats för dig som vill träffa globala experter i framkant inom varumärke, reklam, AI, innovation, kundupplevelser och marknadsföring.

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency och Region Gotland om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: The Democratisation of Virtual Production

Välkommen till detta WFA, som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event