I detta webinar kommer Google berätta om utfasningen av 3P cookies och inträdet av The Digital Markets Act (DMA). Vad det är och vad det betyder för Google specifikt. Du kommer även få veta vad man som köpare behöver göra för att marknadsföringen ska fortsätta fungera så bra som möjligt.

Om dagens webinar

Marknadsföringsbranschen har flera stora förändringar framför sig i år, drivet av både lagstiftning, användarkrav och teknikutveckling.

Dessa förändringar inkluderar lagen om digitala marknader (DMA – Digital Markets Act) och att Chromes stöd för 3P-cookies fasas ut globalt från H2 2024.

I detta webinar kommer Google berätta vad dessa förändringar betyder för dig som köpare av kommunikation och vad du behöver göra för att bygga grunden för hållbar digital marknadsföring.

Här kan du ställa din fråga till Google.

Välkommen!

Det praktiska

Detta webinar är tillsammans med Google och kommer vara på engelska.

Dag: fredag 5 april
Tid: 09:30-10:15
Plats: Google Meet, länk: meet.google.com/hrd-nudo-xso
Detta webinar kommer vara på engelska.

Detta webinar är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer samt inbjudna av Google. Detta webinar kommer inte spelas in.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på i[email protected]

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event