För att lyckas med merförsäljning och korsförsäljning behöver du hantera många digitala kanaler som tex mejl, web, app, Facebook och Google. En lösning för att få hävstång på din kunddata är en Customer Data Platform (CDP), en teknikplattform där marknadsförare själva kan orkestrera målgrupper mellan kanaler.

Om dagens webinar

Den här gången har du möjlighet att lära dig mer om CDP när vi gästas av John Eriksson och Frippe Stenberg på Autopista. De har specialiserat sig på dataarkitektur för aktivering och analys av kunddata i CRM och digitala media. Under den här timmen kommer du få lära dig mer om CDP-utvärdering och CDP-implementation.

Detta webinar är via Zoom tisdag 9/11 kl 09:00-10:00 och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Det här kommer du få med dig

Åtta av tio företagsledare anser att varumärke är viktigt och driver affären, man ser främst att det behövs för att:

  • Varför är CDP intressant för mig som marknadsförare
  • Vad kan jag koppla ihop, och hur GDPR-säkrar jag detta
  • Kan jag ta fram ett CDP-business case som gör mig till företagets hjälte
  • Du kommer även få höra på några kundcase

Föreläsare

John Eriksson

Principal Expert & Partner
Autopista

Frippe Stenberg

Principal Manager & Partner
Autopista
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event