I detta webinar kommer McDonald´s berätta hur de jobbar långsiktigt med att få ut sitt hållbarhetsarbete i kommunikationen. Webinaret arrangeras av CommToAct Planet som är ett samarbete i kommunikationsbranschen och initierades av Sveriges Annonsörer, IAB Sverige, KOMM och Sveriges Mediebyråer.

Om dagens webinar

I det här webbinariet kommer Henrik Nerell på McDonald’s dela med sig av tips kring hur de har jobbat långsiktigt med att få ut sitt hållbarhetsarbete i sin kommunikation och på så sätt förändra perceptionen av varumärket över tid. En viktig del av deras insiktsarbete har varit att jobba tillsammans med SB Insight och deras undersökning Sustainable Brand Index. 

Erik Elvingsson Hedén från SB Insight kommer ge en kort introduktion om undersökningen Sustainable Brand Index och insikter från den. Tex hur förtroendet för hållbarhetskommunikation förändrats under de senaste tre åren.

Sen kommer vi få lyssna till vilka de största utmaningarna i restaurangbranschen är kopplade till hållbarhet och kommunikation och hur McDonalds jobbat med de insikterna för att bygga en långsiktig plan för sin kommunikation.

Henrik Nerell kommer även berätta om vilka utmaningar man haft internt med att lyckas med kommunikation kring deras hållbarhetsarbete. Vad har varit viktiga lärdomar kring kunskapsspridning internt, processer och samarbeten med sina partners.

Läs mer om CommToAct Planet här

Välkommen!

Om CommToAct

Våren 2021 startade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer ett gemensamt initiativ för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld. ​

Namnet på initiativet, CommToAct, kommer av att vi vet att marknadskommunikation är en viktig del i förflyttningen till ett mer hållbart samhälle som vi vill kunna verka och leva i.​

CommToAct Planet är ett unikt samarbete mellan marknads- och kommunikationsbranschens branschorganisationer och medlemmar.

Detta webinar är ett samarbete mellan IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, KOMM och Sveriges Annonsörer och är öppet för alla inom kommunikationsbranschen (ingen kostnad).

Länk till webinar  https://youtube.com/live/gtluEsiPYZU?feature=share 


Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Henrik Nerell

Press- och hållbarhetschef
McDonald´s

Erik Elvingsson

Managing Director & Founder
SB Insight

Karin Grohman

Projektledare
CommToAct Planet

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Nyheter i medlemskapet 2024 – en kompass till ökad effekt!

I detta webinar får du veta allt om medlemskapet i Sveriges Annonsörer och de senaste nyheterna. Vi kommer prata om allt från utbildningar till rådgivning och nätverk.

Nyheter i medlemskapet 2024 – en kompass till ökad effekt!

I detta webinar får du veta allt om medlemskapet i Sveriges Annonsörer och de senaste nyheterna. Vi kommer prata om allt från utbildningar till rådgivning och nätverk.

Ny rapport: ANA Programmatic Study

I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.
Fler event