2023 – våra medlemmars kunskapsbehov har varit i fokus

Ett stort fokus under 2023 har varit att paketera och förtydliga vårt kunskapserbjudande. Vi har allt från faktabaserade artiklar, inspirerande webinar, e-learning för självstudier, individuella utbildningar, företagsutbildningar samt certifieringar av Sveriges Annonsörer standards i vår kunskapsbas. Att kunna bidra till våra medlemmars kunskapsresa – både för individen och teamet – är något av de viktigaste vi kan göra. Genom att skapa en utbildningsplattform som gör att våra medlemmar får möjlighet att växa, prata samma språk och jobba mot gemensamma mål är centralt i en snabbföränderlig värld där osäkerheten är relativt stor. Att vara en trygg kunskapspartner är ett strategiskt vägval för Sveriges Annonsörer och vi gör det nu framåt under konceptet Campus Marketing. Där har vi samlat alla våra kunskapsdelar så att varje medlem kan välja sin egen kunskapsresa. Vi har under 2023 erbjudit ett brett utbud av utbildningar, webinar och certifieringar för att stödja våra medlemmarnas kompetensutveckling och bidra till att stärka medlemmarnas kunskaper och färdigheter i en ständigt föränderlig bransch.

Läs mer om året 2023 genom att ladda ner vår verksamhetsberättelse.

Relaterade artiklar

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…

Sveriges Annonsörers nya styrelse 2025

På årets föreningsstämma den 20 maj valdes ny styrelse, den består av både nyvalda och omvalda ledamöter från medlemsföretag med viktiga kompetenser för att fortsätta utveckla Sveriges Annonsörer. Tillsammans med ett dedikerat team…

Varför är Sveriges Annonsörer på plats på Cannes Lions? 

Som branschorganisation är vårt uppdrag att hjälpa svenska varumärken att navigera i en allt mer komplex och snabbföränderlig marknads- och kommunikationsvärld. Cannes Lions är inte bara en kreativ tävling – de senaste åren…
Fler artiklar