Sveriges Annonsörer kallar till årsmöte. Missa inte möjligheten att som medlem göra din röst hörd. Årsmötet är exklusivt för dig som medlem i Sveriges Annonsörer.

Välkommen till Sveriges Annonsörers årsmöte den 22 maj. För att kunna rösta på årsmötet måste du vara firmatecknare eller ha fått en fullmakt för det medlemsföretag som du företräder. Undertecknad fullmakt eller bevis på firmateckningsrätt tar du med dig till mötet. Här hittar du ett exempel på hur en fullmakt kan se ut.

Utöver ordinarie punkter på årsmötet ska vi även rösta om ändrade föreningsstadgar. Förslaget till ändrade stadgar har röstats igenom på extra årsmöte den 19 april men behöver även godkännas på ordinarie årsmöte 22 maj. Förslaget går att läsa i sin helhet i bifogade dokument:

Ändrade stadgar

Gamla och nya stadgar jämförelse


Läs gärna vår Verksamhetsberättelse 2023 här


Dag: onsdag 22 maj 2024
Plats: IOFFICE, Kungsgatan 60 i Stockholm

Agenda 22 maj 2024

  1. Sammanträdet öppnas
  2. Val av ordförande för mötet
  3. Upprättande av förteckning över de närvarande
  4. Val av två justeringsmän att jämte ordföranden justera dagens protokoll
  5. Fråga om årsmötet tillkommit efter stadgeenlig kallelse
  6. Förvaltnings- och revisionsberättelse för nästföregående verksamhetsår
  7. Fastställande av resultat- och balansräkning
  8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
  9. Fastställande av avgifter
  10. Fastställande av antalet styrelseledamöter
  11. Val av styrelse
  12. Val av ordförande i föreningen
  13. Val av två revisorer och två revisorssuppleanter
  14. Val av valnämnd
  15. Förslag till beslut om ändrade stadgar – röstning nr 2
  16. Övriga frågor
Relaterade artiklar

Konsumentverket får regeringsuppdrag som sätter fokus på influencer marketing 

Den 5 juni fattade regeringen beslut om att ge Konsumentverket i uppdrag att redovisa och förstärka sitt arbete när det gäller marknadsföring via influencers. Uppdraget ska slutredovisas till Regeringskansliet 31 januari 2026.  

Snart kan även dalahästen skyddas av EU-regelverk om geografiska beteckningar 

Redan idag finns det särskilda regler om skydd för vissa geografiska beteckningar. Det gäller för spritdrycker, livsmedel, jordbruksprodukter och vin. Däremot har motsvarande hitintills inte gällt för hantverks- och industriprodukter. Detta ändras nu…

Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken om framtiden för deras – mycket kritiserade - initiativ Privacy Sandbox. I två tidigare artiklar har vi gått igenom…

Nu är höstens utbildningskalender här

Nu är höstens utbildningskalender uppdaterad. Fylld med nio intressanta kurser och ett program i varumärkesstrategi ledda av några av branschens bästa specialister.
Fler artiklar