Sveriges Annonsörer kallar till årsmöte. Missa inte möjligheten att som medlem göra din röst hörd. Årsmötet är exklusivt för dig som medlem i Sveriges Annonsörer.

Välkommen till Sveriges Annonsörers årsmöte den 22 maj. För att kunna rösta på årsmötet måste du vara firmatecknare eller ha fått en fullmakt för det medlemsföretag som du företräder. Undertecknad fullmakt eller bevis på firmateckningsrätt tar du med dig till mötet. Här hittar du ett exempel på hur en fullmakt kan se ut.

Utöver ordinarie punkter på årsmötet ska vi även rösta om ändrade föreningsstadgar. Förslaget till ändrade stadgar har röstats igenom på extra årsmöte den 19 april men behöver även godkännas på ordinarie årsmöte 22 maj. Förslaget går att läsa i sin helhet i bifogade dokument:

Ändrade stadgar

Gamla och nya stadgar jämförelse


Läs gärna vår Verksamhetsberättelse 2023 här


Dag: onsdag 22 maj 2024
Plats: IOFFICE, Kungsgatan 60 i Stockholm

Agenda 22 maj 2024

  1. Sammanträdet öppnas
  2. Val av ordförande för mötet
  3. Upprättande av förteckning över de närvarande
  4. Val av två justeringsmän att jämte ordföranden justera dagens protokoll
  5. Fråga om årsmötet tillkommit efter stadgeenlig kallelse
  6. Förvaltnings- och revisionsberättelse för nästföregående verksamhetsår
  7. Fastställande av resultat- och balansräkning
  8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
  9. Fastställande av avgifter
  10. Fastställande av antalet styrelseledamöter
  11. Val av styrelse
  12. Val av ordförande i föreningen
  13. Val av två revisorer och två revisorssuppleanter
  14. Val av valnämnd
  15. Förslag till beslut om ändrade stadgar – röstning nr 2
  16. Övriga frågor
Relaterade artiklar

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…
Fler artiklar