Pressmeddelande 15 januari

Den 6 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2024, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det för andra året i rad blir Kristian Luuk och Daniel Hallberg som leder galan i Stockholms stadshus.

100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och årets gala och prisutdelning går av stapeln den 6 februari i Stockholms stadshus. Vinnarna bland de 81 nominerade bidragen i tio kategorier kommer i år att utses under ledning av duon Kristian Luuk och Daniel Hallberg. Galakvällen bjuder på en unik feststämning i Blå hallen med trerättersmiddag och härlig underhållning.  

Vi ser fram emot att hylla alla nominerade bidrag som har bevisat att de har skapat effekt och därmed bidrar till att göra verksamheter och företag framgångsrika. Något som är viktigare än någonsin och en fråga som hela branschen måste samlas kring i ännu högre utsträckning, säger Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer.  

–JCDecaux är stolt huvudpartner till 100-wattaren och vi finslipar nu de sista detaljerna för att kvällen ska bli så makalös som möjligt för publiken. Vi ser mycket fram emot att få hylla vinnarna i denna mycket prestigefyllda tävling, säger Magnus Heljeberg, vd på JCDecaux. 

Läs mer om tävlingen, de nominerade bidragen och juryn: länk

Årets gala är fullbokad!

Partners till 100-wattaren är JCDecaux, Bauer Media, Kantar och YouTube. 
Produktionspartners är Awardly, Online Voices och TED Retorikstudio.  

För mer information: 

Ulrika Strallhofer
Projektledare event
08-545 252 30
[email protected]
 

Om 100-wattaren  
Tävlingen har arrangerats sedan 1990 och belönar kommunikation som fungerar, det vill säga marknadsföring och kommunikation som gett bevisad effekt. 100-wattaren handlar om kommunikationsinsatser som skapar påvisbart värde genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. De nominerade bidragen bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta och inspirera andra att utvecklas. Läs mer på 100wattaren.se.

Om forskningen 
100-wattarens effektdatabas är ett långsiktigt forskningsprojekt och samarbete mellan Sveriges Annonsörer och NoA Consulting, där en databas samlar samtliga bidrag från 100-wattaren sedan 2020 års tävling. Forskningsansvarig är Ek.Dr. Niklas Bondesson rådgivare och partner på NoA Consulting och Forskare vid Stockholms universitet. Syftet är att ge annonsörer ökad kunskap om best practice för maximal effekt. 

Relaterade artiklar

100-wattaren 2024 – se alla nominerade bidrag

I år har 81 bidrag lyckats ta sig igenom juryns nålsöga och nominerats i 100-wattaren 2024, tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt.  100-wattaren belönar kommunikationsinsatser som skapar påvisbart affärsvärde genom att påverka…

Kreativitet och balans är avgörande för att öka reklamacceptansen visar ny rapport

En ny undersökning från Sveriges Annonsörer och Novus visar att inställningen till reklam fortsättningsvis är delad. Nära hälften av svenskarna har en positiv eller neutral inställning. Samtidigt framgår det också att de kanalerna…

Ny granskning ska ge tydlighet och transparens för medieköp 

I slutet av 2021 startade Sveriges Annonsörer initiativet Cross Media Measurement och lanserade en nationell branschstandard, "The Advertising Value Chain", för att underlätta medieplanering och jämförelser. Nu påbörjas fas två, som syftar till…

Möt årets 100-wattsjury – en vecka kvar att tävla!

Idag presenterar vi juryn för 100-wattaren 2024. Tävlingen är öppen för bidragsinlämning och sista dag att tävla är 23 oktober. 100-wattaren har sedan 1990 belönat kommunikation som gett bevisad effekt. 
Fler artiklar