Corona-pandemin väcker oro och frågor och skapar behov av akuta åtgärder som får stor påverkan på individer, företag och samhälle. Samtidigt vet vi att marknadsföring behöver få finnas – även under en kris. Men hur ska marknadschefer agera och hantera de stora och helt unika utmaningar som finns i stunden och samtidigt kunna tänka långsiktigt?

Vi vet att ni är många medlemmar som sliter med dessa frågor just nu – kostnadsbesparingar, budgetändringar, budskapsändringar osv. Därför öppnar vi nu en CMO stödlinje för er där delar av vår styrelse finns redo att hjälpa till och fungera som bollplank i de utmaningar du brottas med. Det kan både handla om hur du ska hantera din marknadsföring just nu och hur du ska tänka kring (och argumentera för) marknadsföringen framåt. Självklart behandlas dina frågor med full sekretess.

Klicka på länken nedan för att se information om varje styrelsemedlems expertis och hitta kontaktuppgifter. Du är mer än välkommen att kontakta vem du vill på listan.

Vi finns här för dig!

Här hittar du alla kontaktuppgifter.

Relaterade artiklar

Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken om framtiden för deras – mycket kritiserade - initiativ Privacy Sandbox. I två tidigare artiklar har vi gått igenom…

Nu är höstens utbildningskalender här

Nu är höstens utbildningskalender uppdaterad. Fylld med nio intressanta kurser och ett program i varumärkesstrategi ledda av några av branschens bästa specialister.

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…
Fler artiklar