”Du får konkreta verktyg för bättre varumärkesarbete av en av Sveriges främsta inom området”

Intervju med Carmen Wargborn, Brand and Content Manager Sweden på Ramboll, som gick Campus program Varumärkesstrategi med Erik Modig hösten 2022.

 Varför valde du att gå programmet hos Sveriges Annonsörer?

Jag valde att på programmet för att jag har stor respekt för Erik Modig som lärare och hans djupa kunskap i ämnet varumärkesstrategi. Jag valde också kursen för att det verkade finnas möjlighet att med sitt eget företag som case, få konkreta råd och insikter i hur jag som varumärkesansvarig kan arbeta mer strategiskt med frågorna.

Beskriv vad du gillar bäst med lärmetoden, dvs att det ingår mikrokurs kopplad till just det programmet du går för resten av teamet?

Det jag gillar bäst är förutom läraren Erik Modig att vi använder deltagarnas egna case för att öka vår förståelse och bli mer strategiska.

Beskriv Erik Modig som programledare, hur inspirerar han er?

Erik har otroligt djup och bred kunskap i ämnet. Han är en av de mest kompetenta personerna i Sverige inom just varumärkesfrågor och varumärkesstrategi. Han har ett lättsamt sätt, där vi får ta del av allt från hur hjärnan fungerar, till hur just mitt företag kan förbättra sitt varumärkesarbete.

Vad har programmet – Varumärkesstrategi gett dig? I form av te.x. ny kunskap, nätverkande mm?

Dels vissa grundläggande kunskaper om hjärnan och hur människor fattar beslut, dels verktyg att arbeta vidare med i min egen organisation med vårt varumärkesarbete. För det tredje inspiration från de andra kursdeltagarna.

Beskriv gärna med några egna ord varför du tycker att andra ska anmäla sig till vårens program. 

Om man är i behov av konkreta verktyg för att förstärka sitt eget varumärkesarbete, samtidigt som man vill bottna i grundläggande fakta som hur människor fattar beslut, av en av Sveriges främste inom området, så är det här kursen för dig!

Campus våren 2023

Under våren 2023 kan du välja mellan fyra program i Campus: Varumärkesstrategi med Erik Modig, B2B-marknadsföring – Inbound och contentmarknadsföring med Malin Sjöman, Marknadsstrategi med Erik Modig, Mediestrategi och planering för generalister med Christina Wihlner Lentell och Att mäta och visa marknadsföringens effekter med Mats Rönne.

Relaterade artiklar

100-wattaren 2024 söker kommunikation som gett effekt – nu öppnar tävlingen

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2024, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlingsbidragen i 100-wattaren bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om marknadsföring…

Humor och premiumkänsla ger bäst effekt – visar ny rapport

Kreativ kommunikation driver effekt, men vilken typ av kreativt innehåll fungerar egentligen bäst? Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. Nu presenteras Kommunikation som…

Marknaden följer inte 7a § prisinformationslagen – Ny rapport från Konsumentverket

Marknaden står inför fortsatta utmaningar med missvisande prisnedsättningar visar ny rapport från Konsumentverket. Den 1 september 2022 trädde en ny bestämmelse i prisinformationslagen i kraft.

GARM läggs ner, men vi fortsätter arbetet med brand safety och brand suitability 

Den 8 augusti fick Sveriges Annonsörer information från vår moderorganisation WFA att man väljer att lägga ned GARM pga. den stämning som X (tidigare Twitter) har riktat mot WFA, GARM och några av…
Fler artiklar