”Du får konkreta verktyg för bättre varumärkesarbete av en av Sveriges främsta inom området”

Intervju med Carmen Wargborn, Brand and Content Manager Sweden på Ramboll, som gick Campus program Varumärkesstrategi med Erik Modig hösten 2022.

 Varför valde du att gå programmet hos Sveriges Annonsörer?

Jag valde att på programmet för att jag har stor respekt för Erik Modig som lärare och hans djupa kunskap i ämnet varumärkesstrategi. Jag valde också kursen för att det verkade finnas möjlighet att med sitt eget företag som case, få konkreta råd och insikter i hur jag som varumärkesansvarig kan arbeta mer strategiskt med frågorna.

Beskriv vad du gillar bäst med lärmetoden, dvs att det ingår mikrokurs kopplad till just det programmet du går för resten av teamet?

Det jag gillar bäst är förutom läraren Erik Modig att vi använder deltagarnas egna case för att öka vår förståelse och bli mer strategiska.

Beskriv Erik Modig som programledare, hur inspirerar han er?

Erik har otroligt djup och bred kunskap i ämnet. Han är en av de mest kompetenta personerna i Sverige inom just varumärkesfrågor och varumärkesstrategi. Han har ett lättsamt sätt, där vi får ta del av allt från hur hjärnan fungerar, till hur just mitt företag kan förbättra sitt varumärkesarbete.

Vad har programmet – Varumärkesstrategi gett dig? I form av te.x. ny kunskap, nätverkande mm?

Dels vissa grundläggande kunskaper om hjärnan och hur människor fattar beslut, dels verktyg att arbeta vidare med i min egen organisation med vårt varumärkesarbete. För det tredje inspiration från de andra kursdeltagarna.

Beskriv gärna med några egna ord varför du tycker att andra ska anmäla sig till vårens program. 

Om man är i behov av konkreta verktyg för att förstärka sitt eget varumärkesarbete, samtidigt som man vill bottna i grundläggande fakta som hur människor fattar beslut, av en av Sveriges främste inom området, så är det här kursen för dig!

Campus våren 2023

Under våren 2023 kan du välja mellan fyra program i Campus: Varumärkesstrategi med Erik Modig, B2B-marknadsföring – Inbound och contentmarknadsföring med Malin Sjöman, Marknadsstrategi med Erik Modig, Mediestrategi och planering för generalister med Christina Wihlner Lentell och Att mäta och visa marknadsföringens effekter med Mats Rönne.

Relaterade artiklar

Verksamhetsberättelse 2023

Ett stort fokus under 2023 har varit att paketera och förtydliga vårt kunskapserbjudande. Vi har allt från faktabaserade artiklar, inspirerande webinar, e-learning för självstudier, individuella utbildningar, företagsutbildningar samt certifieringar av Sveriges Annonsörer standards…

Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Vad behöver du tänka på som varumärkesinnehavare när du använder ditt varumärke? Är det bra eller dåligt om varumärket hamnar i en ordbok och blir en del av språket. I den här artikeln…

CommToAct förstärks – två nya branschorganisationer ansluter och initiativet får EU-stöd

CommToAct, det gemensamma initiativet för att driva hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen, tar nu nya kliv framåt med beviljat EU-stöd och ytterligare två tongivande branschorganisationer. Sveriges Kommunikatörer och Swedma ansluter till initiativet.…

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…
Fler artiklar