Tillsammans med KOMM släpper vi nya verktyg för att förbättra samarbetet mellan annonsör och byrå.

Det nya branschavtalet – ”Branschrekommendationer & Allmänna villkor” – är paketerat tillsammans med en medföljande offertmall, så det blir enkelt och klart för våra medlemmar att använda. Detta är ytterligare ett steg i att professionalisera vår bransch, undvika tvister och underlätta samarbete

Ladda också ner

Uppdaterade Huvudrekommendationer för upphandling kommunikationsbyrå (oavsett disciplin).

Hör representanter från KOMM och Sveriges Annonsörer presentera och prata om de nya rekommendationerna:

Relaterade artiklar

Pitchstandard – Hur man upphandlar en kommunikationsbyrå

Att upphandla en kommunikationsbyrå är inte som vilken upphandling som helst. Det handlar inte om kopieringsapparater eller kabeldragning, det handlar om relationer. Därför har Sveriges Kommunikationsbyråer, Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer och CommToAct gemensamt…

Pitchstandard – Hur man upphandlar en mediebyrå

Att upphandla en Mediebyrå är inte som vilken upphandling som helst. Det handlar inte om kopieringsapparater eller kabeldragning, det handlar om relationer. Därför har Sveriges Kommunikatörer, Sveriges Annonsörer, Sveriges mediebyråer och CommToAct tagit…

Branschrekommendation om reklammarkering vid influencer marketing på sociala medier

Influencer marketing har under det senaste decenniet etablerat sig som en viktig kanal i företagens mediemix. Men utvecklingen har också fört med sig utmaningar – inte minst när det gäller att på ett…

Produktionsavtal för reklamfilm informationsfilm eller annan kommunikationsfilm

Nu lanserar vi ett nytt modernt och uppdaterat produktionsavtal för reklamfilm, informationsfilm eller annan kommunikationsfilm. Avtalet är framtaget av Sveriges Annonsörer och Film & TV-Producenterna. Avtalet innehåller förhandlade avtalsvillkor som såväl Sveriges Annonsörer som…
Fler artiklar