Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Description:

The pandemic has further intensified consumer adoption and reliance on the internet.

While this increases opportunities for global marketers, it also introduces a growing set of challenges, requirements and capabilities. Many of which are not yet fully on the radar.

With the use of research from the Singularity University, Mark Holden (Global Head of Strategy at OMG), will peer into the future and help us understand how marketing organisations can structure themselves to be better prepared for the future.

This webinar is for WFA members and members of WFA national advertiser associations only.
*This webinar is open to only to advertiser/client-side members

In this 60-minute webinar you’ll learn:

  • The current status of marketing today. And an introduction to the five marketing mid-life crisis archetypes;
  • How to progress to greater organisational health – across the five foundations: technology, capability, processes, insights and measurement. With a view on the current state of health within each of these areas;
  • Insights on how to organise marketing capability for the future – using the Shift Identity Matrix to help shape thinking. With implication for in-housing, hubbing and offshoring;
  • The talent implications – with exclusive research from a WARC study across 1,720 marketers. Identifying the marketing capabilities that need to be invested in today.

Please note: No recording or slides of this webinar will be shared.

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event