Vi lanserar ett nytt modernt och uppdaterat produktionsavtal för reklamfilm, informationsfilm eller annan kommunikationsfilm. Avtalet är framtaget av Sveriges Annonsörer och Film & TV-Producenterna. 

Det som förut var två olika avtal, ett för totalt rättighetsförvärv och ett för begränsat rättighetsförvärv har nu slagits samman till ett och samma avtal där man i själva avtalet väljer omfattningen av rättighetsförvärvet. Avtalet finns i en pdf-version och i en word-version.  

Avtalet innehåller förhandlade avtalsvillkor som såväl Sveriges Annonsörer som Film & TV-Producenterna står bakom och därmed förordar genom detta avtal. Det står självklart avtalsparterna fritt att genom den ändringsbara word-versionen anpassa avtalet till den specifika avtalssituationen om det finns ett behov av detta.  

Vår förhoppning är att det nya avtalet blir en bra hjälp för er som ska förhandla om nya reklamfilmer, informationsfilmer eller andra kommunikationsfilmer. 

Relaterade artiklar

Checklista för köp av annonsering via influencer

Sveriges Annonsörers checklista för köpare av influencer marketing syftar till att ge stöd i att navigera genom vanliga juridiska och praktiska utmaningar före, under och efter samarbeten med influencers. 

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter Reklam som berör, design som står ut – hur skapar man effekt för varumärket?

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Ulf Berlin på Ateljé Bly.

Kommunicera rätt hållbarhetsmål!

Företagen kan göra mycket för att bidra till FN:s hållbarhetsmål. Men de måste veta vilka mål som lämpar sig bäst för dem att kommunicera och på vilket sätt. Liksom om de bör kommunicera…

Glöm tratten – det räcker med två pusselbitar

Vi har länge trott på marknadsföringstrattens många steg, men sanningen är enklare: det finns bara två sorters kunder – de som ska köpa nu och de som kanske ska köpa sen.
Fler artiklar