Vår senaste medlemsmätning kring hur våra medlemmar har påverkats av coronakrisen andas en ökad optimism. Resultaten visar att det nu finns en mer positiv syn på framtiden.

Andelen som anger att de har påverkats väldigt lite har ökat markant jämfört med tidigare mätningar.

Även frågan kring påverkan på ekonomiska förutsättningar framåt ser vi en rejält ökad optimism. Merparten har nu justerat sina planer, och vi ser att andelen som har dragit ned sina investeringar mycket har minskat och de som säger att de inte har dragit ned alls har ökat.

Dock är andelen totalt sett som har minskat sina investeringar på samma nivå (65%), men merparten nu verkar klara med sina justeringar och har minskat mindre än de tidigare angett.

Ladda ner och läs rapporten här!

Relaterade artiklar

Google ger upp försöken att fasa ut tredjepartskakor  

Googles VP för initiativet Privacy Sandbox, Anthony Chavez, skriver i dagarna på deras webbsida att Google har tagit beslut om att inte fasa ut tredjepartkakor i Chrome. Vad vi förstår är detta inte…

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…
Fler artiklar