Corona-pandemin väcker oro och frågor och skapar behov av akuta åtgärder som får stor påverkan på individer, företag och samhälle. Samtidigt vet vi att marknadsföring behöver få finnas – även under en kris. Men hur ska marknadschefer agera och hantera de stora och helt unika utmaningar som finns i stunden och samtidigt kunna tänka långsiktigt?

Vi vet att ni är många medlemmar som sliter med dessa frågor just nu – kostnadsbesparingar, budgetändringar, budskapsändringar osv. Därför öppnar vi nu en CMO stödlinje för er där delar av vår styrelse finns redo att hjälpa till och fungera som bollplank i de utmaningar du brottas med. Det kan både handla om hur du ska hantera din marknadsföring just nu och hur du ska tänka kring (och argumentera för) marknadsföringen framåt. Självklart behandlas dina frågor med full sekretess.

Klicka på länken nedan för att se information om varje styrelsemedlems expertis och hitta kontaktuppgifter. Du är mer än välkommen att kontakta vem du vill på listan.

Vi finns här för dig!

Här hittar du alla kontaktuppgifter.

Relaterade artiklar

Nya allmänna råd om marknadsföring av spel till konsumenter

Den 1 september 2025 börjar Konsumentverkets nya allmänna råd om marknadsföring av spel till konsumenter att gälla.

Ny checklista för köp av annonsering via influencer  

I dag, den 25 juni, lanserar Sveriges Annonsörer en checklista för köpare av influencer marketing. Checklistan syftar till att ge stöd i att navigera genom vanliga juridiska och praktiska utmaningar före, under och…

Today’s best – Cannes Lions 2025

Varje år samlas några av världens mest inspirerande röster inom marknadsföring, kreativitet, affär och kultur på Cannes Lions – och 2025 ser ut att bli ett riktigt intressant år. Det är en unik…

Konsumentverket får regeringsuppdrag som sätter fokus på influencer marketing 

Den 5 juni fattade regeringen beslut om att ge Konsumentverket i uppdrag att redovisa och förstärka sitt arbete när det gäller marknadsföring via influencers. Uppdraget ska slutredovisas till Regeringskansliet 31 januari 2026.  
Fler artiklar