Bygg ditt varumärke med online video och Connected TV - engagerande online video reklam på stora skärmen. I detta webinar kommer Google gå igenom nyckeltrender och insikter för att använda Connected TV och YouTube på bästa sätt.

Om detta webinar:

Bygg ditt varumärke med online video och Connected TV – engagerande online video reklam på stora skärmen.

Video i både kort och lång form är ett kraftfullt medieslag för att skapa känslor och engagemang. De längre formaten, reklam videos på +15 sekunder,  är bra på att skapa känslor och bygga starka preferenser för varumärken.

I bakvattnet av linjär TVs minskade räckvidd – var når annonsörer ut med sitt längre varumärkes-historieberättande idag? De filmer som får oss att ryckas med, verkligen når in, som bygger både högre awareness, känslor och som skapar långa minneseffekter till varumärket.

Att göra det på bara 1.7 sek kommunikationstid är inte lätt. Eller, är det ens möjligt? Nej, för att lyckas behövs både längre och större format. Och med ljud på. På stor skärm hemma castas numera alltmer reklamfinansierad online video. Den nya platsen för det stora varumärkesbyggandet. 

I detta webinar kommer Google gå igenom nyckeltrender och insikter för att använda Connected TV och YouTube på bästa sätt.

Det praktiska:

Detta webinar i samarbete med Google/YouTube är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer samt inbjudna av Google/YouTube.

Plats: Digitalt via Google Meet.
Länk: meet.google.com/ywx-hvnj-ttv
Join by phone: +46 8 505 441 72
PIN: 337467698
More phone numbers

Har du några funderingar är du välkommen att kontakta oss på i[email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Emma Magnuson

Partner Manager
Google

Malin Starck

YouTube specialist
Google

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event