Träffa oss i Almedalen torsdag den 29 juni. Tillsammans med IAB Sverige, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), Sveriges Mediebyråer och SWEDMA bjuder vi in till en eftermiddag med tre föreläsningar under rubriken "Kommunikationens roll i den hållbara omställningen".

Vi kommer till Almedalen

Under rubriken ”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen” bjuder vi tillsammans med IAB Sverige, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), Sveriges Mediebyråer och SWEDMA in till en eftermiddag med tre föreläsningar i Almedalen torsdag 29 juni.

Du träffar oss på Uppsala Universitet Campus Gotland. Hör intressanta talare tackla frågan om marknad- och kommunikationsbranschens ansvar för en inkluderande och hållbar framtid.

Datum: torsdag 29 juni
Tid: från 15:20 till 17:40
Plats: Uppsala Universitet Campus Gotland, Kaserngatan 1, D-huset plan 2 lokal D22, Visby

Fredag 30 juni mellan 10:00-10:45 är vi även på plats i Skandias trädgård, Strandgatan 27 och pratar om Hur riskfaktorer kan bli friskfaktorer – en friskare och mer hållbar kommunikationsbransch. Läs mer här

Hela programmet till Almedalen hittar du här

Ingen anmälan krävs, men begränsat antal platser, principen först till kvarn gäller.

Välkommen!

Program 29 juni

15:20-16:00
Hur bidrar kommunikationen till den gröna omställningen och till att nå klimatmålen?
Hur kan vi som arbetar med marknadsföring och kommunikation sätta oss i framsätet och bli en del av den gröna omställningen – detta vill vi prata om idag med stöd av fakta, forskning och diskussioner. Linda Nilsson, Karin Grohman, Jonas Bane, Niklas Laninge, Lena Rodin och Linus Almqvist. Läs mer här

16:10-16:50
Varför är inkludering och mångfald viktigt i kommunikationsbranschen. Hur kan det påverka företagen?
Kommunikationsbranschen behöver arbeta med inkludering, mångfald och jämställdhet i två dimensioner: dels hur vi agerar som arbetsgivare för våra medarbetare, dels hur vi i vårt konkreta arbete speglar och påverkar världen runt omkring oss. moderator David Orlic, Anette Otterström, Anna Swahn, Helena Westin, Roshy Fatahian, Lisa Blom. Läs mer här

17:00-17:40
Hur tar vi ansvar för en framtida hållbar digital kommunikation?
Det digitala ekosystemet står idag för merparten av vår mediekonsumtion och 71% av alla annonsinvesteringar. Nya möjligheter och regleringar innebär även nya utmaningar som måste adresseras. Helena Westin, Henrik Bernitz, Lisa Blom, Thomas Mattsson och Johanna Åberg. Läs mer här

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event