Många företag berättar om hur viktiga de 17 globala målen för hållbarhet är för dem, men samtidigt vet väldigt få hur viktiga dessa är för deras kunder och vad konsumenter verkligen förväntar sig av dem när det gäller att uppnå målen.

Om dagens webinar

Konsumenter säger att miljö och hållbarhet är viktigt när de väljer produkter och varumärken. Samtidigt ser vi ett stort gap mellan vad folk säger och vad de gör i dessa frågor.

Gapet kommer sannolikt att öka i och med att folks ekonomi blir allt sämre. Gapet kallas attityd-beteende gap och har varit känt i många år.

Vi måste därför arbeta med hållbarhet som påverkar beteende. Nu är det hög tid att företag använder vetenskapliga metoder för att förstå de verkliga drivarna i sin egen bransch.

Professor Johan Anselmsson presenterar de senaste insikterna från nästan 20 års forskning och konsultation kring hållbarhet och effekter på varumärkeskapital och försäljning.

Välkommen!

Om föreläsaren

Johan publicerade sin första vetenskapligt granskade rapport på ämnet redan 2007. Johan har också arbetat med hållbarhetsfrågor kopplade till försäljning och varumärke med företag som Alfa Laval, Axfood, Matsmart, SodaStream, Saint Gobain och Unicef.

Detta webinar är digitalt via Zoom, exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer, IAB Sverige, KOMM och Sveriges Mediebyråer. 

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Johan Anselmsson

Professor
Lunds Universitet
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event
Fler event