Stark start på 2024 för mediemarknaden

Efter fyra kvartal med vikande investeringar på mediemarknaden syntes en ljusglimt i slutet av 2023 och det första kvartalet 2024 visar återigen tillväxt. Medieinvesteringarna netto ökade med +5,5 procent jämfört med det första kvartalet i fjol, en ökning inte bara i nominella tal utan också i reella tal, med fasta priser.

Relaterade artiklar

Checklista för köp av annonsering via influencer

Sveriges Annonsörers checklista för köpare av influencer marketing syftar till att ge stöd i att navigera genom vanliga juridiska och praktiska utmaningar före, under och efter samarbeten med influencers. 

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter Reklam som berör, design som står ut – hur skapar man effekt för varumärket?

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Ulf Berlin på Ateljé Bly.

Kommunicera rätt hållbarhetsmål!

Företagen kan göra mycket för att bidra till FN:s hållbarhetsmål. Men de måste veta vilka mål som lämpar sig bäst för dem att kommunicera och på vilket sätt. Liksom om de bör kommunicera…

Glöm tratten – det räcker med två pusselbitar

Vi har länge trott på marknadsföringstrattens många steg, men sanningen är enklare: det finns bara två sorters kunder – de som ska köpa nu och de som kanske ska köpa sen.
Fler artiklar