Sveriges Annonsörer podd

Sveriges Annonsörer och Kaperos rapport MarknadsAvdelningen’23 undersöker marknadsavdelningarnas roll och ansvar samt belyser vilka utmaningar och möjligheter marknadsteamen står inför framöver. Marknadsavdelningarna växer och mängden aktiviteter, kanaler och innehåll ökar. Kompetens som tidigare köpts externt flyttar in på marknadsavdelningarna och teamen har utökats med en mängd olika specialistroller. Rapporten visar att majoriteten av marknadscheferna tycker att man borde arbeta på ett mer effektivt sätt.

Detta är ett samarbete mellan Bauer Media och Sveriges Annonsörer där du får ta del av intressanta samtal som bygger på våra Marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal med intressanta artiklar med kurerat innehåll från vår skribent Carin Fredlund. I detta avsnitt har vi även med oss Kaj Johansson från Kapero.

Läs mer om våra Marknadsinsikter här

Lyssna på avsnittet här


Relaterade artiklar

Effektplaneringsguiden – hjälpmedel för högre effekt

Syftet med den Effektplaneringsguiden är att samla en del av den klokskap, empiri och de erfarenheter som har utvecklats under årens lopp, så att det finns ett antal konkreta och tydliga råd samlade…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

Enligt rapporten Hur varumärken växer i Sverige framkommer det dock att även om 7 av 10 chefer instämmer i att varumärkesbyggande bidrar till ökad marknadsandel, arbetar endast hälften av svenska företag aktivt med…

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Digital spårning i praktiken – vad du som ansvarig måste veta

I detta webinar går Cecilia Arneving Juhlin igenom hur digital spårning går till i praktiken så att du förstår hur data flödar mellan ditt företags webbplats och en tredje part som till exempel…
Fler artiklar