I december presenterade vi Kundempati Index™ och vad som skapar bilden av ett kundempatiskt varumärke som får kunden att välja dig framför dina konkurrenter. Efter över hundra genomförda varumärkesmätningar är den fortsatta huvudinsikten att kundempati är grunden till goda kundupplevelser och goda minnen – Kort sagt, att empati är en god affär.

Relaterade artiklar

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter Reklam som berör, design som står ut – hur skapar man effekt för varumärket?

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Ulf Berlin på Ateljé Bly.

Effektplaneringsguiden – hjälpmedel för högre effekt

Syftet med den Effektplaneringsguiden är att samla en del av den klokskap, empiri och de erfarenheter som har utvecklats under årens lopp, så att det finns ett antal konkreta och tydliga råd samlade…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

Enligt rapporten Hur varumärken växer i Sverige framkommer det dock att även om 7 av 10 chefer instämmer i att varumärkesbyggande bidrar till ökad marknadsandel, arbetar endast hälften av svenska företag aktivt med…

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct, ett branschinitiativ för Sveriges marknadsförare och kommunikatörer. Vårt mål är att påskynda omställningen till ett hållbart samhälle för både människor och…
Fler artiklar