Sveriges Annonsörer webinar

Från 2025 och framåt kommer samtliga företag inom EU att omfattas av hårdare krav på hållbarhetsrapportering genom direktivet CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive). Till exempel kommer krav på rapportering av klimatpåverkan att ställas. Den nya förordningen kommer direkt eller indirekt att påverka alla företag inom EU, eftersom de direkt berörda företagen kommer att ställa högre krav på alla sina leverantörer. Leverantörer som uppfyller kraven kommer att ha en klar konkurrensfördel mot de som inte gör det. Det här ställer även krav på hur vi strategiskt tänker kring hållbarhet och klimatutsläpp inom marknadsföring, media och kommunikation. CommToAct börjar en webinarieserie kring hur vi kan samverka och förstå hur vi kan skapa affärsnytta på ett mer hållbart sätt.

I den här första delen kommer vi prata om:

  • Hur ser nuläget ut – regleringar och kommersiella trender CSRD och Scope3 vad innebär det för oss i branschen?
  • Panelsamtal, var man ska börja och hur gör andra? Webbinariet genomförs av CommToAct.

Medverkande är Karin Grohman, Verksamhetsansvarig CommToAct och Gabrielle Persson CPO på SeenThis, Medverkande i Panelsamtalet är Lisa Blom från Google, Björn Vilson från GroupM, Johanna Nyberg från Tele2 samt Lisa Carnbrand från Tele2.


Relaterade artiklar

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Digital spårning i praktiken – vad du som ansvarig måste veta

I detta webinar går Cecilia Arneving Juhlin igenom hur digital spårning går till i praktiken så att du förstår hur data flödar mellan ditt företags webbplats och en tredje part som till exempel…

AI-trender 2025: Bortom ChatGPT – så förändrar AI marknadsavdelningens arbetssätt

I detta webinar spanar vår AI-expert Sara Öhman in de viktigaste AI-trenderna för 2025 och visar hur tekniken kan användas för mer än textgenerering. Generativ AI har gått från hype till verklighet, men…

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter ”En bra brief är guld värd”

Vi träffar Jerker Winther – planner och tillförordnad VD på Åkestam Holst och dyker ner i en av Sveriges Annonsörers senaste Marknadsinsikter som visar att det finns ett stort gap mellan marknadsförare och…
Fler artiklar