Skadligt innehåll och skaparna bakom detta hotar potentialen för digitala medier/plattformar. Ett första steg för att komma till rätta med det problemet är att förse plattformar, byråer och marknadsförare med ett ramverk som definierar säkert och skadligt innehåll online.

Brand Safety Floor + Suitability Framework finns på svenska och engelska och handlar om ”Basnivå för varumärkessäkerhet och ett Ramverk för användning”. Ramverket definierar ett antal kategorier av känsligt innehåll och beskriver flera olika nivåer av risker med dessa. Varje kategori har en guide för annonsering som spänner ifrån en lägstanivå för varumärkessäkerhet, det vill säga innehåll som inte är lämpligt för någon annonsering över huvud taget (Brand Safety Floor), till innehåll som kan vara känsligt men som trots det är lämpligt för annonsfinansiering om annonsören är extra uppmärksam. (Suitability Framework).

Ramverket finns på engelska och svenska.

Relaterade artiklar

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

Enligt rapporten Hur varumärken växer i Sverige framkommer det dock att även om 7 av 10 chefer instämmer i att varumärkesbyggande bidrar till ökad marknadsandel, arbetar endast hälften av svenska företag aktivt med…

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Pitchstandard – Hur man upphandlar en kommunikationsbyrå

Att upphandla en kommunikationsbyrå är inte som vilken upphandling som helst. Det handlar inte om kopieringsapparater eller kabeldragning, det handlar om relationer. Därför har Sveriges Kommunikationsbyråer, Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer och CommToAct gemensamt…

Pitchstandard – Hur man upphandlar en mediebyrå

Att upphandla en Mediebyrå är inte som vilken upphandling som helst. Det handlar inte om kopieringsapparater eller kabeldragning, det handlar om relationer. Därför har Sveriges Kommunikatörer, Sveriges Annonsörer, Sveriges mediebyråer och CommToAct tagit…
Fler artiklar