Med hundra år på nacken och som ett av våra starkaste varumärken inom sin kategori, har Clas Ohlson både en historia och en framtid att vårda. 1918 grundade den då 22-årige Clas Ohlson ett postorderföretag i Insjön i Dalarna. Där sålde han först tekniska handböcker men efter hand utökades sortimentet med gör-det-själv-prylar av olika slag. Fram till åttiotalet var postorder den huvudsakliga verksamheten, vid sidan om den enda butiken.

Relaterade artiklar

Huvudrekommendationer för upphandling av kommunikationsbyrå (oavsett disciplin)

Rekommendationerna syftar till att hjälpa er som uppdragsgivare att skapa bättre förutsättningar för att hitta den partner/byrå som passar er bäst och som kan tillgodose de kommunikationsbehov ni har definierat.

Branschrekommendationer & Allmänna villkor för samarbete mellan annonsör och byrå samt offertmall

Det nya branschavtalet - "Branschrekommendationer & Allmänna villkor" - är paketerat tillsammans med en medföljande offertmall, enkelt och klart att använda.

Två trender som påverkar marknadsförare under 2022

Pandemin har bidragit till ändrat konsumentbeteende på många sätt. En del har varit tillfälligt annat blir bestående. Det påverkar förstås också varumärken och marknadsföring. Detsamma gäller det ökade intresset för hållbarhet.

Så jobbar ”Sveriges bästa inhouseteam”

När Dagens Media och Resumé nyligen delade ut de första Inhouse Awards belönades TUI Creative Studio med första priset i kategorin Årets Inhouseteam. Dessutom utsågs TUI:s Malin Tikkakoski och Marcus Lind till Årets…
Fler artiklar