WFA Webinar: The EU Digital Services Act and Digital Markets Act – opportunities and challenges for the EU digital advertising market

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att delta på webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers) utan kostnad. Webinars från WFA är alltid på engelska.

Description:

EU policymakers are currently considering two major legislations which will have profound impacts on the European digital advertising market. The Digital Services Act and Digital Markets Act, which aim to tackle illegal content, promote online advertising transparency and create a fairer digital advertising market, represent numerous challenges and opportunities for advertisers.

If you want to find out more about the Digital Services Act and Digital Markets Act, how they could impact your advertising and what you should be doing about them, this is not one to miss.

Host:
Gabrielle Robitaille, Digital Policy Manager, WFA
Guest speakers:
Cynthia Sanfilippo, Vice President for EU Public Affairs, L’Oréal
Niklas Briselius, Legal Advisor, Association of Swedish Advertisers (Sveriges Annonsörer)

Join them as they dig into upcoming regulatory changes to the EU digital advertising market.

Welcome!

When:

16:00 Stockholm time, July 8 (anmälan sker direkt på WFAs hemsida)

Anmäl dig här

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kantar Morning Sessions: AI – The future is here

Välkommen till Kantar Morning Sessions – en mötesplats för dig som vill träffa globala experter i framkant inom varumärke, reklam, AI, innovation, kundupplevelser och marknadsföring.

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency och Region Gotland om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event