Hur agerar man i kristider? Våra jurister Tobias Eltell och Niklas Briselius hjälper dig att reda ut begreppen. Vad bör man göra och hur står man så stabilt som möjligt.

Frågeställningar som juristerna kommer lyfta:

– Byrån kan inte leverera på utsatt tid, vilket är jätteviktigt för oss. De hänvisar till corona och Force Majeure i avtalet. Vad kan vi göra?

– Vår försäljning har sedan en månad dippat något fruktansvärt, och vi måste ställa in våra planerade marknadsföringsåtgärder. Kan vi hävda ”corona” som stöd för att häva avtalet?

– Vad gäller om vi behöver avboka ett event där vi anlitat t ex fotograf?

 

Anmäl dig här

I coronavirusets osäkra tider kommer det här seminariet att vara ett webinar via Zoom, vi börjar kl 09:00 och slutar senast 10:00 torsdag 26/3. Webinaret är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Anmäl dig här

Om Föreläsarna

 

 

 

 

 

 

 

 

Tobias Eltell och Niklas Briselius: jurister på Sveriges Annonsörer

Anmälningsvillkor

Det här webinaret är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall debiteras medlemmar en ”no-show”-avgift på 300 kronor ex. moms. Du avanmäler dig genom att maila till [email protected]​.

 

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

Webinar 26/3: Anmäl dig här

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn för Region Gotland. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: The Democratisation of Virtual Production

Välkommen till detta WFA, som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event