Members Camp kommer till Malmö, det är tillfället då medlemmar samlas för att inspireras och utbyta erfarenheter. Den här gången får du höra mer om det fragmenterade medielandskapet, slutsatser och resultat från högaktuell Attention Studie samt intressant medlemscase.

Program 26 september

Cross Media Measurement – ta kontroll över dina annonsinvesteringar
Sveriges Annonsörer har sedan 2019 drivit Cross Media Measurement initiativet som i grund och botten handlar om att ha kontroll över hur många personer mina annonser har nått och hur mycket dessa kontakter kostade. Vi har dock en otydlighet där vi blandar ihop impressions och kontakter, distribuerade annonser till medier blir lika mycket värda som annonser som mottagits av en person. Ni kommer få en resa i hur man köper annonser idag och vad som rapporteras utifrån dessa köp och hur vi tänker lösa frågan.

Talare: Peter Mackhé, Sveriges Annonsörer

Från fragmentering till konsolidering
Fragmenteringen av medielandskapet har lett till att den genomsnittliga marknadsavdelningen i Sverige använder sig av 16-20 kanaler i sin marknadskommunikation. Vad innebär det i praktiken när det kommer till kreation, content och möjligheten att skapa impact? Robert på Kapero delar med sig av praktiska case och exempel.

Talare: Robert Ryberg, Kapero

Slutsatser och resultat från Attention Study
Karolina reder ut varför en impression inte är en impression och hur det påverkar möjlig effekt, samt varför det är viktigt att välja medier utifrån ens utmaningar. Hon kommer också dela insikter från studien som behandlar vad korta exponeringstider verkligen innebär och hur olika visningar av loggan kan göra skillnad på riktigt för ditt varumärke, men också vikten av att tydligare koppla exponering till varumärkets utmaning.

Talare: Karolina Nilvang, Schibsted 

Visma Draftit – medlemscase
Som så många andra bolag så är Visma Draftit på en resa. Vi delar med oss om hur vi väljer att strukturera vårt marknadsteam och ta ägarskap av både nykunds- och befintlig kundkommunikation. Vi fördjupar oss i vår förflyttning mot mer outbound, vilka steg vi har tagit hittills och vad vi vill uppnå när vi är klara.   

Talare: Sofie Travessét, Visma Draftit

Om Members Camp

Members Camp är tillfället då vi bjuder in medlemmar för att inspireras och utbyta erfarenheter. Varje camp har ett givet tema och bjuder på medlemscase, tips från experter på temat, diskussioner och möjlighet att nätverka och mingla med kollegor i branschen. Du inspireras och lär av andras utmaningar och framgångar och får möjlighet att själv få visa vad du lyckats med och inte.

Members Camp är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Begränsat antal platser, först till kvarn gäller. Under dagen finns även tid för mingel med branschkollegor. Har du några funderingar är du välkommen att kontakta oss på i[email protected]

Dag & plats

Dag: 26 september, kl 12:00-16:00, vi börjar med gemensam lunch
Var: Hos vår medlem Visma på Styrmansgatan 2, Malmö

Har du frågor skicka ett mejl till oss på [email protected]
Med reservation för eventuella justeringar i programmet.

Föreläsare

Peter Mackhé

Sveriges Annonsörer

Robert Ryberg

Kapero

Karolina Nilvang

Schibsted

Sofie Travessét

Visma Draftit

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event
Fler event