I den här kursen går vi igenom olika delar som kan ingå i en strategi och plan för att utveckla ett varumärke. Vi fokuserar lite extra på vad som kännetecknar agerbara strategier som kan engagera internt och ge en tydlig riktning för att förflytta varumärket externt i den önskade riktningen.

Varumärkespositionering

Har du en strategi och plan för att utveckla ditt varumärke som funkar i praktiken? I den här kursen går vi igenom olika delar som kan ingå i en strategi och plan för att utveckla ett varumärke. Vi fokuserar lite extra på vad som kännetecknar agerbara strategier som kan engagera internt och ge en tydlig riktning för att förflytta varumärket externt i den önskade riktningen. Vi går igenom ett antal aktuella case och avslutar med att ni får testa det vi har gått igenom på någon av de varumärkesutmaningar som ni själva har med fokus på positionering.

Det här får du med dig:

  • Gör en diagnos på ditt varumärke med fokus på att skapa en förflyttning
  • Ta fram olika möjliga framtida positioner/strategier och utvärdera dessa
  • Utveckla och definiera en varumärkesplattform utifrån en vald riktning
  • Definiera varumärkesförflyttningar och ta fram en varumärkesförflyttningsplan

Om kursen

Datum
8 oktober, 2025 klockan 13:00-16:00

Kostnad 4 400 kr per person för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Pris för icke medlem 5 500 kr per person. Priser exkl moms.

Kursansvarig
Niclas Norström är marknadsförare med lång erfarenhet av varumärkesutveckling i roller som strategisk ansvarig både på kund och konsultsidan. Just nu arbetar han bland annat med Apoteket och Alecta. Tidigare har han jobbat med Svenska Spel, Tele2, Wasa, Triss, Kommunal, Systembolaget, Polestar, Volvo on Demand, ICA och Zalando. Han har lång erfarenhet av utbildning bland annat från Berghs School of Communication och Stockholms Universitet.


Begränsat antal platser och först till kvarn gäller.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kurs: Varumärkeseffekt

I den här kursen fokuserar vi därför på vad som är de viktigaste målen att mäta och hur dessa kan kopplas till hur de skapar värde för affären.

Kurs: Strategisk varumärkeskommunikation

I den här kursen studerar vi ett antal aktuella case och går igenom de principer som kännetecknar framgångsrik varumärkeskommunikation som klarar av att utveckla varumärken över tid samtidigt som de driver försäljning här…

Kurs: Varumärkesteori

I den här kursen går vi igenom de viktigaste teorierna, sedan avslutar vi med att du får formulera din filosofi utifrån det varumärke du arbetar med och dess förutsättningar.

Kurs: AI för kreatörer – från idé till färdigt material

Kursen ger dig en praktisk förståelse för hur AI kan användas i kreativa processer. Vi utforskar hur AI kan stötta idégenerering, skapande av text, bild och video samt vilka etiska och juridiska frågor…
Fler event