Kurs: Marknadsplanering och budgetering
24 Sep 2025, 13:00 - 16:00Utbildning i marknadsstrategi
För att få ledningens öra behöver du resonera på deras villkor och med deras språk. Men samtidigt också balansera mellan t ex långsiktigt varumärkesbyggande för framtida intäkter parallellt med aktivering och försäljning i närtid; mellan att öka antalet nya kunder och behålla de befintliga o s v. Här diskuterar vi vad du ska prioritera, hur du kan argumentera för det och hur det ska följas upp.
Kursinnehåll:
- Affärsbaserad marknadsplanering – hur bygger marknadsföring och kommunikation intäkter och lönsamhet.
- Styrning och effektredovisning – tre sätt att utveckla bättre marknadsföring som ger högre effekt
- Grundläggande ekonomi för marknadsförare – marginaltillskott eller ROI?
- Marknadsföring för din CFO
- Att bygga en marknadsplan som bas för marknadsföringsbudgeten
Om utbildningen
Datum
24 september 2025, klockan 13:00-16:00
Kostnad per kurs
4 400 kr/per person och kurs för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Pris för icke medlem 5 500 kr/per person. Priser exkl moms.
Kursansvarig
Mats Rönne, senior rådgivare inom marknadsföring och kommunikation med över 30 års erfarenhet i branschen, bl.a. som global varumärkeschef på både Ericsson och Electrolux.
Begränsat antal platser och först till kvarn gäller.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Föreläsare
Mats Rönne
De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.
Eventinformation
- 24 Sep 2025, 13:00 - 16:00
- Sveriges Annonsörer, Kungsgatan 60, Stockholm