Den här halvdagen födjupar vi oss i Customer Experience Management. Vad är kundinsikt och varför är det viktigt? Hur vi bygger en djupare förståelse för kundens behov. Välkommen till en lärorik eftermiddag med Camilla Lif.  

Customer Journey Mapping

För att arbeta kundcentrerat med Customer Experience Management är kundinsikt en förutsättning. Här fördjupar vi oss i förståelsen av kundens perspektiv. Om vikten av att kombinera kvalitativ och kvantitativ metodik, kartlägga kundresor och identifiera friktioner och möjligheter. Genom storytelling och empati skapar vi en djupare förståelse för kundens behov och upplevelser – en förutsättning för att kunna driva förändring. 

För vem?
Utbildningen passar dig som vill stärka din kompetens inom kundupplevelse och Customer Experience Management (CXM), oavsett om du arbetar inom marknad, kundservice, produktutveckling, verksamhetsutveckling eller som VD. Och oavsett bransch. 

Det här får du med dig:

  • Vad är kundinsikt och varför är det viktigt? 
  • Metoder för att samla in och analysera kundinsikter – kvalitativa metodik som komplement till och kvantitativ 
  • Customer Journey Mapping – Hur vi kartlägger strategiska kundresor och identifierar friktion och möjligheter 
  • Empati och storytelling – Hur vi bygger en djupare förståelse för kundens behov 
  • Praktisk övning – Skapa en kundresa och identifiera förbättringsområden 

Om kursen

Datum
1 oktober, 2025 klockan 13:00-16:00

Kostnad per kurs
4 400 kr/per person och kurs för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Pris för icke medlem 5 500 kr/per person. Priser exkl moms.

Kursansvarig
Camilla Lif kombinerar ”traditionell” management med designmetodik. Camilla har lång erfarenhet från kundsidan inom kundinsikt, CRM och CXM. Sedan 2015 driver hon CX-byrån This is Betty som erbjuder tjänster inom CXM och kundcentrering i rollen som konsult, mentor, föreläsare och kursledare, bl a via Bonnier Akademi (Resumé, Dagens Industri, Breakit). 

Begränsat antal platser och först till kvarn gäller.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kurs: Varumärkeseffekt

I den här kursen fokuserar vi därför på vad som är de viktigaste målen att mäta och hur dessa kan kopplas till hur de skapar värde för affären.

Kurs: Strategisk varumärkeskommunikation

I den här kursen studerar vi ett antal aktuella case och går igenom de principer som kännetecknar framgångsrik varumärkeskommunikation som klarar av att utveckla varumärken över tid samtidigt som de driver försäljning här…

Kurs: Varumärkespositionering

I den här kursen går vi igenom olika delar som kan ingå i en strategi och plan för att utveckla ett varumärke. Vi fokuserar lite extra på vad som kännetecknar agerbara strategier som…

Kurs: Varumärkesteori

I den här kursen går vi igenom de viktigaste teorierna, sedan avslutar vi med att du får formulera din filosofi utifrån det varumärke du arbetar med och dess förutsättningar.
Fler event