Kursen ger dig en praktisk förståelse för hur AI kan användas i kreativa processer. Vi utforskar hur AI kan stötta idégenerering, skapande av text, bild och video samt vilka etiska och juridiska frågor du som kreatör behöver ha koll på. Målet är att ge dig konkreta verktyg för att använda AI som en del av ditt kreativa arbete – från koncept till publicering.

Effektivisera och automatisera processer

Utbildningen är för dig som arbetar med kreativt innehåll och vill förstå hur AI kan användas för att förbättra och effektivisera ditt arbete. Oavsett om du är copywriter, designer, videoproducent eller social media manager, ger kursen dig insikter och verktyg för att använda AI på ett smart och ansvarsfullt sätt.

Du kommer att få kunskap om:

  • AI i idégenerering och briefer – Använd AI som kreativ assistent
  • AI för copywriting och textproduktion – Bättre texter snabbare
  • Bild och video med AI – Generera och redigera visuellt material effektivt
  • Redigering och optimering – AI för förbättring och finjustering av innehåll
  • Ansvar och upphovsrätt – Vad du behöver veta om AI-genererat innehåll
  • Etik och AI – Ansvarsfull användning och påverkan på det kreativa landskapet

Det praktiska

Datum 6 november, 2025 klockan 13:00-16:00

Kostnad 4 400 kr per person exklusive moms.
Pris för icke medlem 5 500 kr/person exklusive moms.

Kursansvarig är Sara Öhman, konsult och utbildare inom digitala kanaler som har hjälpt marknadsorganisationer i Sveriges och Internationellt. Sara har utbildat över 500 marknadsförare och hjälpt flera marknadsorganisationer att implementera AI i sitt arbete.

Begränsat antal platser och först till kvarn gäller.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Sara Öhman

utbildare och konsult
inom Digital Media

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kurs: Varumärkeseffekt

I den här kursen fokuserar vi därför på vad som är de viktigaste målen att mäta och hur dessa kan kopplas till hur de skapar värde för affären.

Kurs: Strategisk varumärkeskommunikation

I den här kursen studerar vi ett antal aktuella case och går igenom de principer som kännetecknar framgångsrik varumärkeskommunikation som klarar av att utveckla varumärken över tid samtidigt som de driver försäljning här…

Kurs: Varumärkespositionering

I den här kursen går vi igenom olika delar som kan ingå i en strategi och plan för att utveckla ett varumärke. Vi fokuserar lite extra på vad som kännetecknar agerbara strategier som…

Kurs: Varumärkesteori

I den här kursen går vi igenom de viktigaste teorierna, sedan avslutar vi med att du får formulera din filosofi utifrån det varumärke du arbetar med och dess förutsättningar.
Fler event