Vi är stolta över att kunna presentera vår nya rådgivningstjänst som erbjuder medlemmar skräddarsydda upplägg i samarbete med några av branschens främsta experter.

​Som medlem i Sveriges Annonsörer är du aldrig ensam med dina utmaningar. Vi finns här som ditt bollplank och bistår med råd och vägledning. Nu har vi rådgivare inom Content Marketing B2B, generativ AI, effekt, Data Privacy, varumärke, Customer Experience och byrå- och mediebyrårelationer. Ditt företag har en timmes kostnadsfri rådgivning i dessa ämnen och vår marknadsjuridiska rådgivning ingår som tidigare obegränsat och kostnadsfritt i ditt medlemskap.

Möt våra rådgivare:

Malin Sjöman

B2B-marknadsföringsexpert Malin hjälper dig med hur du och företaget kan jobba smartare med content marketing för att möta den alltmer digitala köpresan inom B2B.

→ Läs mer 

Sara Öhman

AI-expert med fokus på att hjälpa marknadsavdelningar att förstå och implementera generativ AI för att driva tillväxt och engagemang i varumärken.

→ Läs mer

Mats Rönne

Vår effektexpert Mats ger dig råd för att skapa, mäta och redovisa effekter och affärsnytta och skapa bättre samarbeten med konsulter samt marknadsstrategi, segmentering och marknadsbudget.

→ Läs mer

Cecilia Arneving Juhlin

Hjälper dig att på ett pedagogiskt sätt bryta ner, strukturera och diskutera komplexa frågor för att hjälpa sina kunder att nå praktiska och genomförbara lösningar inom området Data Privacy.

→ Läs mer

Niclas Norström

Varumärkesrådgivare Niclas menar att i en värld i ständig förändring kan varumärke och kommunikation fungera som en katalysator för förändring och driva affären med fokus på lönsam och hållbar tillväxt.

→ Läs mer

Camilla Lif

Customer Experience-experten som hjälper dig att arbeta kundcentrerat och leverera bra kundupplevelser för ökad kundnöjdhet, medarbetarengagemang och lönsamhet.

→ Läs mer

Gunilla Bergh

Grundare av Engage Marketing med över 25 års erfarenhet av byråupphandlingar och av att effektivisera samarbeten, både mellan byråerna och mellan kund och byrå.

→ Läs mer

Emma Dahl

Mediebyråexperten som hjälper dig inom mediebyråupphandling, arvodesmodeller, transparens i avtal och medieköp, besparingspotential samt kampanjoptimering.

→ Läs mer

Juridiska rådgivare

Ulrika Wendt & Jakob Rönnerbäck

Våra egna jurister är mycket pålästa och har stor kunskap om lagar och regler som berör marknadsföringsbranschen och hjälper dig att undvika kostsamma klavertramp.

→ Läs mer

Relaterade artiklar

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…
Fler artiklar