Almedalsveckan närmar sig med stormsteg! Sveriges Annonsörer är på plats under hela veckan för att prata om marknad- och kommunikationsbranschens viktigaste frågor.

Här hittar ni oss:

Tisdag 25/6 10:00-10:45

Miljarder skäl att satsa på förebyggande hälsoarbete


Arrangör: Skandi
a
Plats: Strandgatan 27, trädgården, ”Skandias trädgård”

Under de senaste åren har vi sett en trend med ökande kostnader för ohälsa och långa sjukskrivningar samtidigt som andelen sjukskrivningar som beror på psykisk ohälsa har ökat från 30% till nära hälften idag. Hur kan förebyggande hälsoinsatser bidra till att vända utvecklingen?

Vd Hanna Riberdahl med i Skandias panel.

Onsdag 26/6 12:00-12:45

Hur kan kommunikation skapa beteendeförändringar för en hållbar framtid?

Arrangör: Sveriges Kommunikatörer, Comm To Act, IAB Sweden, Komm, Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer, Swedma
Plats: Mellangatan 45, ”Ingång till innergården mellan Mellangatan 47 och Gotlands Kulturrum.

Hur kan kommunikation bidra till att skapa beteendeförändringar som påskyndar klimatomställningen? Vad är kommunikationens ansvar för att spegla och påverka världen omkring oss, och hur kan vi som bransch ta större socialt ansvar och skapa verklig effekt?

Torsdag 27/6

Vi för rundabordssamtal inom digital tillgänglighet, miljöpåståenden och effekter av kommande regleringar samt hur vi stärker barns förmåga och kritiskt tänkande vad gäller reklam och marknadsföring.

Hör gärna av er om ni vill träffas, passa på att ha ett medlemsmöte, nätverka eller ha med oss i panelsamtal eller aktiviteter.

Hanna Riberdahl, vd: [email protected]
Jakob Rönnerbäck. jurist: [email protected]
Ulrika Wendt, jurist: [email protected]
Stina Melin, marknadschef: [email protected]
Anna Walestad, medlemsansvarig: [email protected]

Relaterade artiklar

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…
Fler artiklar