Almedalsveckan närmar sig med stormsteg! Sveriges Annonsörer är på plats under hela veckan för att prata om marknad- och kommunikationsbranschens viktigaste frågor.

Här hittar ni oss:

Tisdag 25/6 10:00-10:45

Miljarder skäl att satsa på förebyggande hälsoarbete


Arrangör: Skandi
a
Plats: Strandgatan 27, trädgården, ”Skandias trädgård”

Under de senaste åren har vi sett en trend med ökande kostnader för ohälsa och långa sjukskrivningar samtidigt som andelen sjukskrivningar som beror på psykisk ohälsa har ökat från 30% till nära hälften idag. Hur kan förebyggande hälsoinsatser bidra till att vända utvecklingen?

Vd Hanna Riberdahl med i Skandias panel.

Onsdag 26/6 12:00-12:45

Hur kan kommunikation skapa beteendeförändringar för en hållbar framtid?

Arrangör: Sveriges Kommunikatörer, Comm To Act, IAB Sweden, Komm, Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer, Swedma
Plats: Mellangatan 45, ”Ingång till innergården mellan Mellangatan 47 och Gotlands Kulturrum.

Hur kan kommunikation bidra till att skapa beteendeförändringar som påskyndar klimatomställningen? Vad är kommunikationens ansvar för att spegla och påverka världen omkring oss, och hur kan vi som bransch ta större socialt ansvar och skapa verklig effekt?

Torsdag 27/6

Vi för rundabordssamtal inom digital tillgänglighet, miljöpåståenden och effekter av kommande regleringar samt hur vi stärker barns förmåga och kritiskt tänkande vad gäller reklam och marknadsföring.

Hör gärna av er om ni vill träffas, passa på att ha ett medlemsmöte, nätverka eller ha med oss i panelsamtal eller aktiviteter.

Hanna Riberdahl, vd: [email protected]
Jakob Rönnerbäck. jurist: [email protected]
Ulrika Wendt, jurist: [email protected]
Stina Melin, marknadschef: [email protected]
Anna Walestad, medlemsansvarig: [email protected]

Relaterade artiklar

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…

Sveriges Annonsörers nya styrelse 2025

På årets föreningsstämma den 20 maj valdes ny styrelse, den består av både nyvalda och omvalda ledamöter från medlemsföretag med viktiga kompetenser för att fortsätta utveckla Sveriges Annonsörer. Tillsammans med ett dedikerat team…

Varför är Sveriges Annonsörer på plats på Cannes Lions? 

Som branschorganisation är vårt uppdrag att hjälpa svenska varumärken att navigera i en allt mer komplex och snabbföränderlig marknads- och kommunikationsvärld. Cannes Lions är inte bara en kreativ tävling – de senaste åren…
Fler artiklar