Sveriges Annonsörer har återigen fått internationell erkännande genom att vinna det prestigefyllda WFA President Award för sitt banbrytande kunskapsprogram, Campus Marketing. Prisutdelningen ägde rum igår kväll och lyfter fram det betydande arbete som Sveriges Annonsörer har utfört för att höja kompetensen inom marknadsföringsbranschen. 

Motiveringen från juryn lyder:

”Campus Marketing is a training platform designed to help marketing teams gain new knowledge and implement marketing strategies. It combines on-site, teacher-led training for individuals with digital micro-courses available for the rest of the team. The programme helps facilitate new ways of working within marketing teams and ensure long-term competence and knowledge retention as well as higher employee retention through eLearning, workshops, certification, guidance and other resources.” 

Campus Marketing har skapats för att ge teamet på marknadsavdelningen den kunskap och de verktyg de behöver för att lyckas i en föränderlig marknad. Programmet kombinerar personliga, lärarledda utbildningsprogram med digitala mikrokurser som är tillgängliga för hela teamet. Genom en unik mix av självstudier, utbildningar, workshops samt certifieringar säkerställer Campus Marketing inte bara marknadsförarnas långsiktiga kompetensutveckling utan ambitionen är också att skapa bättre och mer effektskapande marknadsföring. Utvecklingen av Campus Marketing har skett under flera år och i nära samarbete med våra medlemmar.  

”Vi är oerhört stolta över att vårt arbete med Campus Marketing har fått internationell uppmärksamhet och erkännande,” säger Hanna Riberdahl, VD på Sveriges Annonsörer. ”Priset är ett bevis på det hårda arbete och det fokus vi har på att stödja och vägleda våra medlemmar på ett innovativt sätt och därmed verkligen kunna göra skillnad för marknadsförare.” 

Läs mer om Campus Marketing här.

För ytterligare information, vänligen kontakta: 

Jenny Lager 
Projektledare utbildning 
[email protected] 
0768-979105 

Relaterade artiklar

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…
Fler artiklar