Den 28 november går årets 100-wattsgala av stapeln på Stockholms stadshus. Nu står det klart att det blir Renée Nyberg som för tredje gången kommer leda galan. Gästartisten blir en av deltagarna i årets jubileumsprogram av ”Så mycket bättre”.

100-wattaren som i år arrangeras för 30:e gången är kommunikationstävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. Tävlingen arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Den 28 november går årets prisutdelning av stapeln på Stockholms stadshus och kommer då att ledas av TV4:s välkända programledare Renée Nyberg.

Förutom att Sveriges effektivaste reklam ska koras under kvällen kommer det även bjudas på mat och underhållning i toppklass. Gästartisten blir en av artisterna från aktuella tv-programmet ”Så mycket bättre”.

– Renée Nyberg är ett programledarproffs, och med en av våra mest folkkära artister som kvällens gästartist kommer detta bli en riktig festkväll. Vi ser fram emot en kväll med många glada vinnare på plats, säger Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer.

Biljetter till årets prisutdelning finns att köpa på 100wattaren.se.

För pressackreditering till galan den 28 november, vänligen kontakta:
Ulrika Strallhofer, Eventansvarig, [email protected], 070- 350 22 81.

Foto på Renée Nyberg: Pär Bäckstrand/TV4

Om 100-wattaren

100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och startade redan 1990. Läs mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…
Fler artiklar