Läs nya Marknadsinsikter av Carin Fredlund. Månadens Case är Apotek Hjärtat som vann hela 325 watt vid senaste 100-wattsgalan.

Du får också viktiga insikter i hur du lyckas med innovation och breddning av varumärket när Carin intervjuat Katarina Jerndahl på Marketing Clinic. Fokus ligger också på de allra första stegen i varumärkesbygget – namnet och registreringar och sist men inte minst påminner Carin ännu en gång om ännu hur viktig kreativiteten är för bästa effekt.

Läs Marknadsinsikter här
Relaterade artiklar

Nya allmänna råd om marknadsföring av spel till konsumenter

Den 1 september 2025 börjar Konsumentverkets nya allmänna råd om marknadsföring av spel till konsumenter att gälla.

Ny checklista för köp av annonsering via influencer  

I dag, den 25 juni, lanserar Sveriges Annonsörer en checklista för köpare av influencer marketing. Checklistan syftar till att ge stöd i att navigera genom vanliga juridiska och praktiska utmaningar före, under och…

Today’s best – Cannes Lions 2025

Varje år samlas några av världens mest inspirerande röster inom marknadsföring, kreativitet, affär och kultur på Cannes Lions – och 2025 ser ut att bli ett riktigt intressant år. Det är en unik…

Konsumentverket får regeringsuppdrag som sätter fokus på influencer marketing 

Den 5 juni fattade regeringen beslut om att ge Konsumentverket i uppdrag att redovisa och förstärka sitt arbete när det gäller marknadsföring via influencers. Uppdraget ska slutredovisas till Regeringskansliet 31 januari 2026.  
Fler artiklar