Äntligen är hösten igång med nya Marknadsinsikter av Carin Fredlund.

Läs om Share of Search, som kan svara på viktiga frågor i det nya medielandskapet.
Ta del av slutsatser och god råd från årets BrandZ 100 – värdet av starka varumärken blir sällan tydligare än i kriser.
Dessutom redovisas en ny brittisk undersökning samt tidigare svensk forskning, som visar en djup klyfta mellan marknadsförare och konsumenter.

Läs i vår app eller här.

Relaterade artiklar

Ny checklista för köp av annonsering via influencer  

I dag, den 25 juni, lanserar Sveriges Annonsörer en checklista för köpare av influencer marketing. Checklistan syftar till att ge stöd i att navigera genom vanliga juridiska och praktiska utmaningar före, under och…

Today’s best – Cannes Lions 2025

Varje år samlas några av världens mest inspirerande röster inom marknadsföring, kreativitet, affär och kultur på Cannes Lions – och 2025 ser ut att bli ett riktigt intressant år. Det är en unik…

Konsumentverket får regeringsuppdrag som sätter fokus på influencer marketing 

Den 5 juni fattade regeringen beslut om att ge Konsumentverket i uppdrag att redovisa och förstärka sitt arbete när det gäller marknadsföring via influencers. Uppdraget ska slutredovisas till Regeringskansliet 31 januari 2026.  

Snart kan även dalahästen skyddas av EU-regelverk om geografiska beteckningar 

Redan idag finns det särskilda regler om skydd för vissa geografiska beteckningar. Det gäller för spritdrycker, livsmedel, jordbruksprodukter och vin. Däremot har motsvarande hitintills inte gällt för hantverks- och industriprodukter. Detta ändras nu…
Fler artiklar