Corona-pandemin påverkar oss alla. Det är svårt att veta hur man ska hantera både problemen för stunden och på längre sikt. Aldrig är kommunikationen så viktig som nu. Men det gäller också att anpassa den till situationen.

Större delen av landet och näringslivet stängs ner allt mer. De som kan, jobbar hemifrån och kontoren står tomma. Situationen kan kännas både skrämmande och hopplös. Men samtidigt som man just nu måste vidta åtgärder för att få smittan att sprida sig så långsamt som möjligt, måste man också försöka hålla företag vid liv och förbereda sig för att få hjulen att rulla igen, så snart det går.

”Just nu är det kanske viktigare än någonsin att jobba med marknadsföring eller kommunikation, eftersom varje lyckad insats kan göra stor skillnad och minsta misstag kan vara ödesdigert, eller till och med samhällsfarligt. Kommunikation i oroliga tider är viktigare än någonsin”, konstaterar Hampus Knutsson, seniorkonsult på Prime och specialiserad på krishantering.

Läs hela Carin Fredlunds intervju med Hampus Knutsson i Marknadsinsikter.

Relaterade artiklar

Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken om framtiden för deras – mycket kritiserade - initiativ Privacy Sandbox. I två tidigare artiklar har vi gått igenom…

Nu är höstens utbildningskalender här

Nu är höstens utbildningskalender uppdaterad. Fylld med nio intressanta kurser och ett program i varumärkesstrategi ledda av några av branschens bästa specialister.

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…
Fler artiklar