Corona-pandemin påverkar oss alla. Det är svårt att veta hur man ska hantera både problemen för stunden och på längre sikt. Aldrig är kommunikationen så viktig som nu. Men det gäller också att anpassa den till situationen.

Större delen av landet och näringslivet stängs ner allt mer. De som kan, jobbar hemifrån och kontoren står tomma. Situationen kan kännas både skrämmande och hopplös. Men samtidigt som man just nu måste vidta åtgärder för att få smittan att sprida sig så långsamt som möjligt, måste man också försöka hålla företag vid liv och förbereda sig för att få hjulen att rulla igen, så snart det går.

”Just nu är det kanske viktigare än någonsin att jobba med marknadsföring eller kommunikation, eftersom varje lyckad insats kan göra stor skillnad och minsta misstag kan vara ödesdigert, eller till och med samhällsfarligt. Kommunikation i oroliga tider är viktigare än någonsin”, konstaterar Hampus Knutsson, seniorkonsult på Prime och specialiserad på krishantering.

Läs hela Carin Fredlunds intervju med Hampus Knutsson i Marknadsinsikter.

Relaterade artiklar

Ny checklista för köp av annonsering via influencer  

I dag, den 25 juni, lanserar Sveriges Annonsörer en checklista för köpare av influencer marketing. Checklistan syftar till att ge stöd i att navigera genom vanliga juridiska och praktiska utmaningar före, under och…

Today’s best – Cannes Lions 2025

Varje år samlas några av världens mest inspirerande röster inom marknadsföring, kreativitet, affär och kultur på Cannes Lions – och 2025 ser ut att bli ett riktigt intressant år. Det är en unik…

Konsumentverket får regeringsuppdrag som sätter fokus på influencer marketing 

Den 5 juni fattade regeringen beslut om att ge Konsumentverket i uppdrag att redovisa och förstärka sitt arbete när det gäller marknadsföring via influencers. Uppdraget ska slutredovisas till Regeringskansliet 31 januari 2026.  

Snart kan även dalahästen skyddas av EU-regelverk om geografiska beteckningar 

Redan idag finns det särskilda regler om skydd för vissa geografiska beteckningar. Det gäller för spritdrycker, livsmedel, jordbruksprodukter och vin. Däremot har motsvarande hitintills inte gällt för hantverks- och industriprodukter. Detta ändras nu…
Fler artiklar