Vi är så stolta över Hannas först fina nominering och nu vinst under Stockholm MediaWeek som arrangeras av Sveriges Mediebyråer. Du gör ett fantastiskt jobb och är så värd utnämningen!

Vi gratulerar även Linda Palmgren och Erik Modig till den fina nomineringen och ett fantastiskt arbete! Tack till Sveriges Mediebyråers styrelse, jury för Årets Branschpersonlighet.

Motiveringen lyder:
“Personen i fråga har drivit banbrytande initiativ för vår bransch och flyttat positionerna framåt i högt tempo. Hon har inte bara förändrat en hel branschs sätt att se på och mäta effekt utan även arbetat med att skapa standards för cross-media measurement och drivit viktiga frågor kring ökad transparens och ansvarstagande. Med ett enormt engagemang, driv och inkluderande sätt driver hon utveckling för alla som jobbar med marknadsföring, kommunikation och media – och bygger broar mellan branschförbunden”.

Se tidigare vinnare och läs mer

Relaterade artiklar

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…
Fler artiklar