Sveriges Annonsörers den viktiga frågan om medietransparens, därför har vi nu översatt vår prisade Guide för digital annonsering till engelska.

Sveriges Annonsörer lanserade för en tid sedan en guide för digital annonsering som har fått mycket stor uppmärksamhet i Sverige, men även internationellt då den fick pris hos WFA – World Federation of Advertisers. Efterfrågan har varit stor på en engelsk översättning och vi är glada över att nu ha en internationell version klar för nedladdning.

Sveriges Annonsörer med Expertteam Mediekvalité har fått otroligt stort gehör med många som har laddat ned guiden, samt två snabbt fullbokade utbildningar. Det är tydligt att det finns ett stort behov av att lära sig mer om hur den digitala annonskedjan fungerar.

Silvia Barklund ordförande i teamet kommenterar arbetet bakom guiden:

”Den engelska guiden ökar möjligheten att vi gemensamt lyckas utveckla branschen samt att vägleda alla som arbetar inom digital annonsering. Jag ser stora fördelar i det och en självklarhet med att guiden nu finns på ett internationellt språk”

Peter Mackhé chef för mediefrågor hos Sveriges Annonsörer:

”Vi är naturligtvis stolta för den respons som vi har fått för vår guide. Vi vill att alla i branschen skall samlas kring dessa viktiga frågor och som en del i detta har vi nu guiden för digital annonsering på engelska så att fler annonsörer, medier och mediebyråer kan använda den i sin verksamhet”

Ladda ner Guide to Digital Advertising (eng).

Ladda ner Guide to Digital Advertising, in short (eng).

Ladda ner Guide för digital annonsering (på svenska).

Ladda ner Snabbguide digital annonsering, en sida (på svenska).

Relaterade artiklar

Konsumentverket får regeringsuppdrag som sätter fokus på influencer marketing 

Den 5 juni fattade regeringen beslut om att ge Konsumentverket i uppdrag att redovisa och förstärka sitt arbete när det gäller marknadsföring via influencers. Uppdraget ska slutredovisas till Regeringskansliet 31 januari 2026.  

Snart kan även dalahästen skyddas av EU-regelverk om geografiska beteckningar 

Redan idag finns det särskilda regler om skydd för vissa geografiska beteckningar. Det gäller för spritdrycker, livsmedel, jordbruksprodukter och vin. Däremot har motsvarande hitintills inte gällt för hantverks- och industriprodukter. Detta ändras nu…

Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken om framtiden för deras – mycket kritiserade - initiativ Privacy Sandbox. I två tidigare artiklar har vi gått igenom…

Nu är höstens utbildningskalender här

Nu är höstens utbildningskalender uppdaterad. Fylld med nio intressanta kurser och ett program i varumärkesstrategi ledda av några av branschens bästa specialister.
Fler artiklar