Den 21 april är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2021, tävlingen som belönar marknadsföring som gett effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för andra gången kommer leda galan som i år är tillbaka i Stockholms stadshus.  

100-wattaren arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Årets prisutdelning går av stapeln den 21 april i Stockholms stadshus och vinnarna bland de 51 nominerade bidragen i nio kategorier kommer att utses under ledning av TV4:s folkkära programledare Gry Forssell.  

– Det känns härligt att komma tillbaka till Stadshuset och fira alla nominerade bidrag i 100-wattaren. Vi hade en fantastisk digital gala förra året när vi inte kunde ses fysiskt. Nu är vi sugna på att ses och mingla med branschkollegor igen. Vi ser fram emot att hylla och belöna marknadskommunikation som skapar effekt och gör verksamheter och företag framgångsrika, något som är viktigare än någonsin och en fråga som hela branschen måste samlas kring i ännu högre utsträckning, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer. 

Läs mer om de nominerade bidragen och juryn här
Köp biljetter till galan här

Partners till 100-wattaren är TV4JCDecauxGoogleBauer Media och Marketing Clinic. Produktionspartners är Online VoicesPenetrace och TED Retorikstudio

Frågor besvaras av:

Ulrika Strallhofer
Projektledare event
08-545 252 30
[email protected]

Om 100-wattaren:

100-wattaren har arrangerats av Sveriges Annonsörer sedan 1990 och belönar kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren. 100-wattaren handlar om kommmunikationsinsatser som skapar påvisbar effekt genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning.Prisutdelning 2021 sker den 21 april 2022. Läs gärna mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…
Fler artiklar