WFA Webinar: Preparing for digital media’s privacy-first future

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).
Obs! Webinars från WFA är alltid på engelska.

Description:

Join this first in a series of webinars as we hear from thought-leaders from all sides of the industry, on the changes that are coming and the preparation that advertisers need to be doing now and in the near future.

First in our series of thought-leaders will be Katie Eyton (Chief Ethics and Compliance Officer, Omnicom Media Group) and James Aylett (Managing Director Technology, Annalect), who introduce the agency lens. Katie and James will concentrate on headline privacy issues affecting advertisers, such as the demise of the third party cookie and Apple’s new App Tracking Transparency (ATT) framework. There are many issues (known and unknown) associated with these changes and Katie and James will provide a summary of how advertisers can prepare.

When:

4.30pm CEST, 11 June

Please note: No recording or slides of this webinar will be shared.

As a member of Sveriges Annonsörer you can get your free pass to the Marketoonist event, register by below link:

Anmäl dig här

 

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kantar Sessions: Brand Strategy Masterclass

Välkommen till Kantar Sessions – en plats där du möter inspiration, experter i framkant och kunskap för starka varumärken. Den här morgonen kommer Kantar prata om hur man skapar starka och minnesvärda varumärken.

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…
Fler event